واکنش روسیه به پیشنهاد پومپئو برای ایجاد ائتلاف علیه چین

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به پیشنهاد پومپئو برای ایجاد اتحاد علیه چین
 واکنش روسیه به پیشنهاد پومپئو برای ایجاد اتحاد علیه چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پومپئو: اگر جهان آزاد، چین کمونیستی را تغییر ندهد ، وی ما را تغییر خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه گفت كه روسیه درخواست مایك پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده را برای ایجاد ائتلاف علیه چین، تلاشی برای "از هم جدا کردن" مسكو و پكن می داند.

پیش از این ، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد ایجاد "اتحاد جدید دموکراسی ها" برای مقابله با چین را داده بود. به گفته وی ، "اگر جهان آزاد چین کمونیستی را تغییر ندهد ، وی ما را تغییر خواهد داد."

زاخاروا تأکید کرد که مسکو قصد دارد همکاری های بیشتری را با پکن تقویت کند که آن را مهمترین عامل برای تثبیت اوضاع در جهان می داند.

وی از لحن تحریک آمیز اظهارات پومپئو ابراز تعجب کرد و آنرا "بی ادبی نسبت به چین ، سیستم اجتماعی سیاسی و رهبری این کشور" دانست.

واکنش مسکو به حمله پولیس امریکا علیه خبرنگاران روس - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مسکو به حمله پولیس امریکا علیه خبرنگاران روس

زاخارووا همچنین گفت: "تنش از سوی واشنگتن نه تنها  به روابط پکن ایالات متحده و چین آسیب می زند ، بلکه به طور کلی اوضاع بین المللی را پیچیده می سازد."

وی یادآور شد که چین و روسیه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند و همراه با سایر اعضای "پنج" مسئولیت ویژه برای حفظ ثبات جهانی را بر عهده دارند.

گفتنی است، پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حملاتی جدید به چین خواستار آن شد که واشنگتن و همپیمانانش "از راههای خلاقانه تر و جسورانه تر" برای تحت فشار قرار دادن حزب کمونیست چین جهت تغییر مسیرش استفاده کنند و این کار را "ماموریت زمان ما" خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала