ائتلاف به رهبری ایالات متحده کنترل هفتمین پایگاه نظامی را به عراق واگذار کرد

© REUTERS / Thaier Al-Sudaniائتلاف به رهبری ایالات متحده کنترل هفتمین پایگاه نظامی را به عراق واگذار کرد
ائتلاف به رهبری ایالات متحده کنترل هفتمین پایگاه نظامی را به عراق واگذار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف امریکایی موسوم به ضد داعش رسما پایگاه «بسمایه» را تخلیه کرده و آن را به نیروهای امنیتی عراق واگذار کرد.

پایگاه نظامی امریکا در عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
پایگاه نظامی امریکا در عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت
به گزارش اسپوتنیک، تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی نیروهای مشترک عراق گفت: "ائتلاف بین المللی به رهبری امریكا روز شنبه كنترل پایگاه نظامی «بسمایه» را به ارتش عراق واگذار كرد و این هفتمین پایگاه است كه به عراقی ها منتقل شده است.
 سخنگوی فرماندهی نیروهای مشترک عراق در ادامه افزود: "انتقال پایگاه نظامی بسمایه، جایی که سربازان اسپانیایی به عنوان بخشی از ائتلاف جا به جا شده بودند، بر اساس برنامه ای که دولت عراق و رهبری ائتلاف تهیه کرده اند انجام شد. این هفتمین پایگاه است که توسط ائتلاف به نیروهای عراقی منتقل شده است".

بر پایه گزارش دیگر، جبرالد استریکلند فرمانده نیروهای مأموریت مشترک ائتلاف بین‌المللی درباره علت تحویل پایگاه ادعا کرد، که این اقدام در پی موفقیت نیروهای امنیتی عراقی در مبارزه با داعش صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت، که سعی دارد اردوگاه‌های خود را در جایی دیگر از عراق متمرکز کند و خاطرنشان کرد، که برنامه‌ریزی برای این تحرکات نظامی از مدت‌ها پیش با هماهنگی با دولت عراق صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است، که ائتلاف امریکایی موضع هفتم خود را به نیروهای امنیتی عراقی تحویل می‌دهد.

در همین پیوند، جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف امریکایی موسوم به ضد داعش نیز پیشتر، با اشاره به کاهش تدریجی شمار نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، از تحویل پایگاه نظامی «بسمایه» به بغداد خبر داده بود.

یادآوری می کنیم، که موضوع بیرون شدن نیروهای امریکا از عراق پس از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش امریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала