بی‌پروایی مردم در برابر کرونا؛ بیماران در هرات افزایش یافته‌ است

© Sputnik / Sputnik/ Firooz Mashoofبی‌پروایی مردم در برابر کرونا؛ بیماران در هرات افزایش یافته‌ است
بی‌پروایی مردم در برابر کرونا؛ بیماران در هرات افزایش یافته‌ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست صحت‌عامۀ ولایت هرات می‌گوید که به‌علت بی‌پروایی مردم در برابر شیوع ویروس کرونا، باردیگر شمار بیماران کووید-19 و افراد مشکوک به این بیماری در این ولایت به‌گونۀ چشم‌گیری افزایش یافته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بربنیاد آمارهای ریاست صحت‌عامه هرات، روزانه بیش از 700 بیمار مشکوک به کووید-19 به شفاخانه‌ها در این ولایت مراجعه می‌کنند و که آزمایش پنجاه درصد این افراد مثبت است.

اداره بازرس ریاست جمهوری افغانستان: فساد در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
اداره بازرس ریاست جمهوری افغانستان: فساد در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد

این در حالی است که با نزدیک شدن روزهای عید قربان، حضور مردم در شهر هرات پررنگ شده‌است و مردم کمتر دستورهای صحی را رعایت می‌کنند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت‌عامه هرات بیان داشت: «بربنیاد آماری که از لابراتوار گزارش داده می‌شود، بیشتر از پنجاه درصد افرادی که مورد آزمایش قرار می‌گیرند نتیجۀ آزمایش آنان مثبت است».

فرهاد صارم، داکتر در هرات نیز گفت: «این مسئله را باید ما جدی بگیریم؛ چون عید هم پیش رو است و اگر فاصله‌گذاری را مراعات نکنیم و تدابیر بهداشتی را رعایت نکنیم، فکر می‌کنم یک فاجعۀ انسانی رخ خواهد داد».

تاکنون 5423 تن در هرات به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این میان 162 تن جان باخته‌ و 3751 تن دیگر بهبود یافته‌اند.

این در حالی است که نگرانی‌ها از احتمال موج دوم کرونا در افغانستان افزایش یافته‌اند. مقام‌های محلی هرات پیش از این گفته بودند که روزانه در حدود یک‌هزار 500 مهاجر افغان از ایران وارد کشور می‌شوند و این نگرانی‌ها را از موج دوم کرونا بیشتر کرده‌است.

شماری از شهروندان هرات، می‌گویند که اگر تدابیر صحی رعایت نشود و مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر نگیرند، موج دوم کرونا دور از انتظار نیست.

شماری مجموعی مبتلایان به بیماری کووید-19 در افغانستان به 35 هزار و 988 تن رسیده‌است که از این میان 1225 بیمار جان باخته و 24 هزار و 573 بیمار بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала