درخواست یوناما برای آتش‌بس در ایام عید قربان در افغانستان

عضو شوید
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد "یوناما" در افغانستان از حکومت و طالبان خواسته که در ایام عید قربان آتش‌بس اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دیبرا لاینز نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، از طرف‌های درگیر جنگ خواسته که راه را برای انجام مذاکرات هموار سازند.

به گفته او، طرف‌های درگیر در افغانستان باید در ایام عید قربان آتش‌بس و پس از آن مستقیماً مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند.

با این وجود، دفتر مطبوعاتی امرالله صالح معاون اول رییس جمهور غنی هم ضمن استقبال از این درخواست یوناما، گفته که طالبان باید به خشونت‌ها کاهش داده و زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را فراهم کنند.

 آتش بس میان دولت افغانستان و طالبان به افتخار عید - اسپوتنیک افغانستان
آتش بس میان دولت افغانستان و طالبان به افتخار عید فطر

رضوان مراد رییس دفتر مطبوعاتی آقای صالح گفته که آتش‌بس موقت نمی‌تواند درد مردم افغانستان را مداوا کند و زمینه باید برای آتش‌بس دایمی فراهم گردد.

این در حالی است که پیش از این طالبان اعلام کرده که اگر دولت افغانستان زندانیان باقی مانده این گروه را رها کند؛ آنان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پس از عید قربان آماده خواهند بود.

قابل ذکر است که حدود دو ماه قبل گروه طالبان سه روز عید فطر را آتش‌بس عمومی در کشور اعلام کرد و از تمام جنگجویان خود خواست که در موقعیت‌های شان باقی بمانند و هیچ حمله‌ای را بر نیروهای دولتی انجام ندهند.

رییس جمهور غنی نیز از این اعلام طالبان استقبال کرده و گفت که او یک گام به پیش می‌گذارد و روند رهایی زندانیان طالبان را سرعت می‌بخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала