دور زدن قوانین بین الملل توسط امریکا برای فروش پهپادها

© Photo / Public domain/U.S. Air Force photo/Paul Ridgewayدور زدن قوانین بین الملل توسط امریکا برای فروش پهپادها
دور زدن قوانین بین الملل توسط امریکا برای فروش پهپادها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا دیگر به پیمان منع فروش هواپیماهای بدون سرنشین سنگین متعهد نمی‌ماند.

از بین بردن پهپاد توسط سلاح جدید لیزری امریکا + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
از بین بردن پهپاد توسط سلاح جدید لیزری امریکا + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Hill، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، سندی را امضا كرد كه به تولید‌ كنندگان تجهیزات نظامی این کشور اجازه می‌دهد تا بخشی از رژیم بین المللی کنترل فناوری راکت را نادیده گرفته و هواپیماهای بدون سرنشین سنگین را به كشور‌های خارجی بفروشند.

کاخ سفید به این نتیجه رسید، که این توافق‌نامه که 33 سال پیش منعقد شده است منسوخ شده است و توسط کشورهایی که آن را امضا نکرده اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صنعت امریکا آسیب می رساند.

کلارک کوپر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در امور سیاسی و نظامی تأکید کرد، که این اقدام رئیس جمهور امریکا به ایالات متحده و شرکای آن اجازه می دهد تا منافع خود را در بازرگانی و امنیت ملی برآورده کنند.

بر پایه آیین نامه جدید امریکا، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) که سرعت آنها بیش از 800 کیلومتر در ساعت است، دیگر در لیست ممنوع توزیع و فروش قرار نمی گیرند. این مسئله اجازه می دهد تا ایالات متحده به فروش پهپادهای بزرگ در خارج از کشور، MQ-9 Reaper و RQ-4 Global Hawk بپردازد.

پیش از امضای این سند توسط ترامپ، تنها انگلیس، فرانسه و استرالیا می توانستند آنها را بخرند. منتقدان چنین اقدامی بر این باورند، که این امر منجر به استفاده از فناوری امریکایی توسط رژیم های غیرانسانی و تشدید مسابقه تسلیحاتی خواهد شد. پشتیبانان خاطرنشان می کنند که اکنون قراردادهایی که می توانستند با ایالات متحده امریکا بسته شوند، با تولید کنندگان اسرائیل و چین منعقد شده اند.

این واقعیت که دولت امریکا قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین را از لیست MTCR بیرون کند، در میانه ای ماه جون سال روان توسط وزارت امور خارجه روسیه اعلام شده بود.

رژیم کنترل فناوری راکتی مجموعه ای از قوانین برای عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی و وسایل نقلیه حامل آنها است که در سال 1987 ایجاد شد، این پیمان در نظر گرفته شده است تا گسترش فناوری راکتی و سیستم های هوایی بدون سرنشین را محدود کند. رژیم کنترل اکنون توسط 34 کشور از جمله ایالات متحده، اسرائیل، روسیه ، جاپان و انگلستان رعایت می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала