ساخت ماسکی که کرونا را می‌کُشد

© REUTERS / Jennifer Lorenziniساخت ماسکی که کرونا را می‌کُشد
ساخت ماسکی که کرونا را می‌کُشد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان موسسه طبی مولکولی خوائو لوبو آنتونس در لیسبون پرتغال یک ماسک محافظتی را ساخته اند که به گفته آنها می‌تواند کرونا را از بین ببرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه لارازون اسپانیایی، دانشمندان موسسه طبی مولکولی خوائو لوبو آنتونس در لیسبون پرتغال یک ماسک محافظتی به نام MoxAdTech را ساخته اند که می‌تواند کووید-19 را از بین ببرد. بی همتایی توسعه آن این است که پوشش ماسک می‌تواند ویروس را خنثی و متعاقباَ آن را از بین ببرد.

اعلام زمان استفاده از واکسین کرونا به بازار توسط سازمان جهانی صحت - اسپوتنیک افغانستان
اعلام زمان استفاده از واکسین کرونا به بازار توسط سازمان جهانی صحت

علاوه بر این، ماسک MoxAdTech، از نظر بالینی مورد آزمایش قرار گرفته است. کارشناسان دریافتند که اثربخشی این ماسک 99 درصد بیشتر از تجهیزات حفاظتی معمولی است. آنها می‌گویند که مراقبت ماسک آسان است و می‌توان آن را تا 50 بار با آب جوش شست.

 در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 15 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 628 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала