خانۀ حمدالله محب برای چندین سال پایگاه طالبان بوده ‌است

© Photo / دفتر شورای امنیت ملی- د ملي امنيت شورا دفترخانۀ حمدالله محب برای چندین سال پایگاه طالبان بوده ‌است
خانۀ حمدالله محب برای چندین سال پایگاه طالبان بوده ‌است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نزدیکان مشاور امنیت ملی افغانستان رئیس جمهور افغانستان می گوید، که طالبان برای چندین سال خانه مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان را به عنوان پایگاه استفاده کرده است. 
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
محب: به خارجی ها اجازه نمی‌دهیم از آدرس طالب بر خاک ما حمله کنند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، خانۀ حمدالله محب، مشاور امنیت ملی محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، در روستای «قیلغوی» ولسوالی خوگیانی ننگرهار، برای هفت سال پایگاۀ طالبان بوده‌است.

یک نگهبان این خانه می‌گوید، که در هفت سال گذشته، هرسال از این خانه برای طالبان عشر پرداخته‌است.

عبدالحق عمری، خبرنگار طلوع‌نیوز که از این خانه دیدار کرده‌است، می‌گوید که ساختمان این خانه در جنگ‌ها ویران شده‌است. 

به گفتۀ نزدیکان آقای محب، این خانه برای مدتی پایگاۀ داعش نیز بوده‌است.

صفت‌الله، یکی از از نزدیکان آقای محب گفت: «شش یا هفت سال قبل اینجا مرکز طالبان مبدل شده بود و طالبان اینجا حاکمیت داشتند».

نور آغا، پسر کاکای حمدالله محب نیز افزود: «محب صاحب فرزند کاکایم است و اینجا مهمان خانه او است. از  نزدیک به شش یا هفت سال قبل تاکنون به مرکز طالبان مبدل شده بود. شما می‌بینید که اینجا ویران شده‌است که علت آن حمله‌های ارتش و امریکاییان است و حتا یک شب اینجا داعش جای گرفته بود».

عبدالواحد ۵۵ ساله که پسر کاکای آقای محب است، مسئولیت نگهداری زمین‌های کشاورزی او را در روستای قیلغوی به‌عهده دارد: «در یک سال، هفت بوجی گندم از من عشر گرفته‌اند و از سه تا چهار هزار و حتا بیست و پنج هزار پول هم از من گرفته‌اند».

حمدالله محب، هفتۀ گذشته در سفرش به ننگرهار، از زداگاهش در ولسوالی خوگیانی هم‌چون یک بخش ناامن ننگرهار یاد کرد: «جنگ شما با کیست؟ همۀ ولسوالی‌های ناامنی که در این‌جا است یکی از این‌ها زادگاه‌ها من است که من از اوضاعش بسیار خوب آگاهی دارم. اکنون طالبان با خود کسانی را برای ناامن ساختن این ولسوالی‌ها آورده‌اند که آنان پاکستانی‌ها استند. اینجا افغانستانی ها را برای چه به قتل می‌رسانند؟».

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار نیز افزود: «حمدالله محب از ولسوالی خوگیانی منطقۀ قیلغوی است که نیروهای امنیتی حمله‌هایی را در پاسخ به حمله‌های طالبان در این منطقه‌ها انجام داده‌اند که در پی آن منطقه به‌گونۀ کامل از وجود طالبان پاک شده‌است».

یادآوری می کنیم، که پیش از این طلوع نیوز گزارش داده بود، که طالبان از زمین‌های محمد اشرف غنی در ولسوالی محمد آغۀ ولایت لوگر نیز عشر گردآوری کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала