مغولستان غربی به دلیل شیوع طاعون قرنطین شد

© Flickr / Francesco Veronesiمغولستان غربی به دلیل شیوع طاعون قرنطین شد
مغولستان غربی به دلیل شیوع طاعون قرنطین شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی شهر اولیاستی ولایت زوخان مغولستان غربی می‌گویند به خاطر تشخیص اولین مورد مشکوک طاعون، این شهر به طور نامحدود قرنطین شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینوا، مقامات محلی می‌گوید که شهر اولیاستی ولایت زوخان مغولستان غربی پس از این که یکی از ساکنین محلی مشکوک به ابتلا بیماری طاعون بود، این شهر به طور نامحدود در قرنطین قرار گرفت.

ثبت اولین مرگ ناشی از طاعون خیارکی در منگولیا - اسپوتنیک افغانستان
ثبت اولین مرگ ناشی از طاعون خیارکی در منگولیا

آنها می‌گوید این فرد 39 ساله ساکن شهر اولیاستی پس از آن که با خانواده خود گوشت مارموت را خورده است در آن علائم مختلفی از جمله تب، سردردی، و درد عضلاتی مشاهده شده است. به گفته آنها فرد مظنون در حال حاضر در شفاخانه محلی در انزوا قرار گرفته است و همچنان از افراد (حداقل نُه نفر) که با او در تماس بوده اند خواسته شده انزوا خانگی را حفظ کنند.

پیش از این ، طاعون خیارکی در بین دهقانان در شهر بایانور مغولستان تأیید شده بود. علاوه بر این، طاعون در غرب مغولستان در منطقه‌ای که با جمهوری آلتایی هم مرز است کشف شد. دو نفر بیمار شدند. سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در اولان باتور گفت که مقامات مغول بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

درگذشت یک نوجوان 15 ساله نیز به دلیل آلودگی به طاعون خیارکی در استان گاوی-آلتای گزارش شده است. این نوجوان در راه شفانه درگذشت. مشخص شد که سه روز قبل از مرگ وی، او و دوستانش گوشت مارموت خورده بودند.

طاعون یک بیماری واگیردار عفونی مشترک بین انسان و حیوان با عامل باسیل یرسینیا پستیس است. مارمول‌ها، سنجاب‌های زمینی، سنجاب‌ها، موش‌ها و کک‌ها به عنوان ناقل عمل می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала