واکنش ایران به اظهارات اخیر خلیلزاد درمورد صلح افغانستان

© Fotolia / Borna_Mirواکنش ایران به اظهارات اخیر خلیلزاد درمورد صلح افغانستان
واکنش ایران به اظهارات اخیر خلیلزاد درمورد صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران در واکنش به اظهارات زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، گفته است که تهران از مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سفارت ایران در کابل با صدور اعلامیه‌ای با رد اظهارات زلمی خلیلزاد درمورد مواضع ایران پیرامون روند صلح افغانستان، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلحی حمایت می‌کند که بر پایه مالکیت و رهبری افغان‌ها انجام گیرد.

 موفقت آمریکا با ایران به عنوان بخشی از توافق صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
موافقت آمریکا با ایران به عنوان بخشی از توافق صلح در افغانستان

در این اعلامیه آمده است که "در پی اظهارات نادرست یک مقام آمریکایی پیرامون دیدگاه‌ها و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در روند صلح افغانستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با تاکید مجدد بر حمایت ایران از استقرار صلح و ثبات در افغانستان و تکرار مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت پایه‌گذاری صلح بر مبنای نتایج گفتگوهای بین‌الافغانی که با مالکیت و رهبری افغان‌ها انجام گیرد."
در اعلامیه گفته شده که به مقامات امریکایی توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اظهارنظر درباره دیدگاه‌های مسئولین ایران درمورد مسائل منطقه و افغانستان، ابتدا این مواضع را با دقت مطالعه نمایند.
این در حالیست که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز جمعه سوم اسد در یک نشست آنلاین که توسط موسسه امریکا برای صلح برگزار شده بود، گفت که ایران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند.
او گفته بود که ایران از روند گفت‌گوهای بین الافغانی و ایجاد ثبات در این کشور به دلیل وجود تنش های میان تهران و واشنگتن استقبال نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала