آزادی یک گروه دیگر زندانیان دولت از سوی طالبان

© Photo / twitter/ Zabihullah (..ذبـــــیح الله مرهایی زندانیان حکومت از سوی طالبان
رهایی زندانیان حکومت از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که در ادامه روند آزادی زندانیان دولتی افغانستان 37 نفر در ولایت‌های تخار و قندوز آزاد شدند.

سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد که در ادامه روند آزادی زندانیان دولت افغانستان توسط این گروه 20 نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ولایت تخار و 17 نفر دیگر نیز در ولایت قندوز آزاد شدند.

شاهین هفته گذشته نیز از آزادی 16 نفر از زندانیان دولتی افغانستان در ولایت بلخ خبر داده بود.

براساس آمارهای منتشر شده توسط طالبان، مجموع زندانیان آزاد شده دولت توسط این گروه، با احتساب 37 نفری که آزاد شدند، به 893 نفر افزایش یافت.

طالبان در حالی این 37 نفر را آزاد کرده است که دو روز پیش «احمدالله واثق» عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان از آزادی 50 نفر از زندانیان طالبان خبر داد که دولت پیش از آن تصریح کرده بود آن‌ها را به دلیل مسایل حقوقی آزاد نمی‌کند.

مقامات افغان تاکید می‌کنند که به دلایل حقوقی امکان آزادی 592 نفر از مجموع 5 هزار زندانی طالبان وجود ندارد و از این گروه خواسته تا برای آزادی زندانیانش فهرست جایگزینی را ارائه کند.

روند تبادل زندانیان بین طالبان و دولت افغانستان در حالی جریان دارد که شاهین از آمادگی این گروه برای آزادی مشروط زندانیان باقیمانده دولت افغانستان تا عید قربان خبر می‌دهد.

شاهین همچنین اظهار داشت که طالبان پس از تکمیل روند آزادی زندانیان آماده است تا مذاکرات بین‌الافغانی را بلافاصله پس از عید قربان آغاز کند.

آزادی زندانیان یکی از پیش شرط های مهم برای از سرگیری مذاکرات بین دولت افغانستان وطالبان برای پایان جنگ و درگیری در این کشور است. این درحالیست که این گروه اخیرا حملات به مناطق مختلف افغانستان را تشدید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала