Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جام‌های «کریستیانو رونالدو» به عدد 32 رسید

© REUTERS / MARCO BERTORELLOДолорес Авейру и Криштиану Роналду
Долорес Авейру и Криштиану Роналду - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فوق ستاره پرتگالی یوونتوس پس از قهرمانی با تیمش در سری‌آ، شمار جام‌هایش را به 32 رساند.

به گزارش اسپوتنیک، یوونتوس در حال حاضر به عنوان قهرمان این فصل سری‌آ شناخته می‌شود. برتری شب دو بر صفر شب گذشته بانوی پیر برابر سامپدوریا اجازه داد برای نهمین بار پیاپی فاتح اسکودتو شود.

کریس رونالدو - اسپوتنیک افغانستان
رونالدو: این قهرمانی تقدیم به هواداران و بیماران کرونایی

تنها به افتخارات بانوی پیر افزوده نشد. در میان قهرمانان یک نفر برجسته است، او کسی نیست جز کریستیانو رونالدو که اکنون 32 عنوان قهرمانی در ویترینش دیده می‌شود. ابر ستاره پرتگالی اولین سال حضورش در یوونتوس هم فاتح اسکودتو شده بود. هم‌چنین در سال 2018 برنده سوپرجام شد و اکنون با تیم تورینی سه جام فتح کرده است.

بیشتر جام و حضور او به رئال مادرید بر ی‌گردد. رونالدو در سانتیاگو برنابئو توانست 16 جام بالای سر ببرد و چند عنوان به دست آورد. او دو لالیگا، چهار لیگ قهرمانان اروپا، دو کوپا دل ری، دو سوپرجام اسپانیا، سه سوپرجام اروپا و سه جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورد. چهار جام لیگ قهرمانان اروپا، از جام‌های فوق‌العادۀ او در این میان است. چون در تیمی حضور داشت که برای سه سال پیاپی فاتح این رقابت‌ها شد و این چهار جام در پنج سال به دست آمد.

رونالدو که از سال 2003 تا 2009 با پیراهن منچستریونایتد به میدان می‌رفت، در سال 2008 با شیاطین سرخ قهرمان اروپا شد. هم‌چنین سه بار یونایتد فاتح لیگ برتر شد، یک اف لی کاپ به دست آورد، دو لیگ کاپ، دو جام اتحادیه و یک جام جهانی باشگاه را بالای سر برد.

بدون شک حضور رونالدو در اولدترافورد و سانتیاگو برنابئو که به ترتیب شش و 9 فصل طول کشید اجازه داد تا به این افتخارات دست یابد. با این حال مهاجم پرتغالی نخستین جام خود را با یونایتد فتح نکرد و در یک سالی که پیراهن اسپورتینگ پرتغال را بر تن کرد توانست سوپرجام پرتغال را به دست آورد.

 به این 30 جام باید دو قهرمانی با تیم ملی پرتگال را هم اضافه کرد. او در سال 2016 فاتح یورو شد و در نخستین دوره لیگ ملت‌ها جام قهرمانی را بالای سر برد. این اتفاق در سال 2019 با پیروزی برابر سوییس رخ داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала