هشدار سازمان بهداشت جهانی از تشدید کرونا

© REUTERS / POOL Newهشدارسازمان بهداشت جهانی از تشدید کرونا
هشدارسازمان بهداشت جهانی از تشدید کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سازمان بهداشت جهانی پاندمی کرونا را بدترین بحران سلامت جهان خواند و هشدار داد که روند ابتلا به این ویروس کشنده در حال تشدید است.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی امروز (دوشنبه 27 جولای) در یک نشست مطبوعاتی ویروس کرونا را بدترین بحران سلامت جهان دانست و اعلام کرد که  تعداد موارد جدید ابتلا  تقریباً دو برابر شده است و از مرز 16 میلیون نفر گذشته است . به گفته وی  تعداد مرگ های ناشی از ویروس کرونا نیز از 640 هزار نفر فراتر رفته است.

ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخایر داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخیره داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد

 وی طی نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد گفت که تنها اقدام‌های صریح و سختگیرانه، مانند ماسک زدن و اجتناب از اجتماع‌ها می‌تواند این بیماری را نابود کند. 

آدهانوم در ادامه گفت: «هرجا که این اقدام‌ها اجرایی شده، میزان ابتلا پایین آمده است. هرجه که چنین نشده، میزان ابتلا بالا رفته است.» 

تاکنون 16 میلیون و 357 هزار و 543 نفر در سراسر جهان به کووید-19 مبتلا شده و 650 هزار و 738 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

گفتنی است بیماری کووید-19 نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش از 210 کشور تبدیل به پاندمی شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала