پرواز طیاره اکتشافی امریکایی در نزدیکی بندر شانگهای چین

CC BY-SA 2.0 / aceebee / Boeing P-8A Poseidonپرواز طیاره اکتشافی امریکایی در نزدیکی بندر شانگهای چین
پرواز طیاره اکتشافی امریکایی در نزدیکی بندر شانگهای چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک طیاره نظامی امریکا طی یک ماموریت به ۷۶.۵ کیلومتری بندر شانگهای در چین رسید که نزدیک‌ترین فاصله به قلمروی چین طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز ایندیا، رسانه‌های چینی همزمان با تشدید تنش بین امریکا و چین، یکی از طیاره‌های نظامی ایالات متحده با پرواز به سمت بندر شانگهای به مسافت ۷۶.۵ کیلومتری این بندر رسید که نزدیک‌ترین فاصله به چین طی سال‌های اخیر است.

بر اساس این گزارش، طی یک ماموریت هوایی در روز یکشنبه یک فروند طیاره ضد زیر دریایی پوسایدن-۸ و یک فروند طیاره اکتشافی ایی جی-۳ با گذر از تنگه تایوان نزدیک ساحل ژی جیانگ وفوجیان پرواز کردند.

 پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین به آمریکا ممنوع می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین به آمریکا ممنوع می‌شود

در این ماموریت طیاره پوسایدن-۸ امریکا با حمایت کشتی جنگی "یو اس اس رافائل پرالتا" به بندر شانگهای نزدیک شد.

به نوشته این منبع خبری، این دوازدهمین روز متوالی از پرواز طیاره‌های نظامی امریکا نزدیک سواحل چین است. طی روزهای گذشته نیروی دریای چین در یک نوبت به یک فروند طیاره نظامی امریکایی هشدار کرده و اعلام می‌کند که این هواپیما باید فورا منطقه را ترک کند و گرنه از سوی جنگنده‌های چینی رهگیری می‌شود.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا چندی قبل در پیامی در توییتر بار دیگر موضع ستیزه‌ جویانه‌ای علیه چین گرفت. وی در این پیام نوشت: سیاست ایالات متحده کاملا شفاف است،‌ بحر چین جنوبی (متعلق) به امپراتوری بحری چین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به اظهارات ضد چینی وزیر خارجه امریکا پاسخ داد و اقدامات او را به مورچه‌ای تشبیه کرد که قصد تکان دادن درختی را دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала