تعداد آلوده شدگان به کرونا در ترکيه از 226 هزار گذشت

© AFP 2023 / Adem Altanکرونا ترکیه
کرونا ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت عامه ترکيه گفت: تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه 927 نفر در طي يک شبانه روز افزایش یافته و 17 مریض جان به حق سپرده هست.

به گزارش اسپوتنیک وزیر صحت عامه ترکیه در توییتر خود نوشت: "امروز 927 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است، تمام افراد مبتلا به 226100 نفر مي رسند. امروز 17 مریض در طي روز گذشته درگذشتند و 1010 مریض معالجه شده اند".

شمار قربانیان کرونا ویروس در ترکیه از مرز 500 نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار قربانیان کرونا ویروس در ترکیه از مرز 5 هزار نفر گذشت

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  بعدها کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان صحت عامه جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این مرض به مدت دو هفته در خانه بمانند.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان دیگری منتقل شود. دوره نهفتگی این مرض به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم مرض پس از گذشت دو هفته در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، جان دردی، درد گلو ، سرفه، درد عضلات، ریزش بینی، سر دردی است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال نیز می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала