موفقیت رهبران زن در مهار کرونا

© AP Photo / Michael Sohnموفقیت رهبران زن در مهار کرونا
موفقیت رهبران زن در مهار کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک تحقیق نشان داده است که رهبران زن در مهار کووید بهتر از مردان عمل نموده‌اند. کشور های که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌اند رهبران مرد را دارا بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Independent کریستین لاگارد، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول، رهبران زن جهان را به دلیل پاسخ و واکنش «فوق‌العاده»شان به همه‌گیری ویروس کرونا، به‌ویژه در مقایسه با همتایان مردشان، مورد ستایش قرار داد. 

خانم لاگارد که اکنون رئیس بانک مرکزی اروپا است، گفت که سیاست‌های رهبران زن فعالانه و آینده‌نگرانه، و سبک اطلاع‌رسانی آنها شفاف بود. 

او گفت:‌ «باید بگویم که من خودم دریافتم که زنان کارشان را بهتر انجام می‌دهند.»

او افزود: «این جهت‌گیری زنانه من است و به خودم اجازه می‌دهم که این جهت‌گیری را داشته باشم.» 

ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخایر داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: آمریکا تقریباً کل ذخیره داروی کرونا ویروس جهان را خریداری کرد

اما داده‌ها حاکی است که ارزیابی خانم لاگارد درست است. 

ده کشوری که بیشترین آسیب را از COVID-19 دیده‌اند، چه از نظر شمار کلی موارد ابتلا و چه از نظر شمار موارد در بدل هر یک میلیون نفر، همگی رهبر مرد دارند. 

پنج کشور نخست در این فهرست بر اساس (بیشترین موارد ابتلا در یک میلیون نفر)عبارتند از: بحرین با 22 هزار و 100 نفر، شیلی با 17 هزار و 500 نفر، پاناما با 12 هزار و 900 نفر، ارمنستان 12 هزار و 200 نفر، آمریکا، 11 هزار و 900 نفر. بهترین شاخص در کشورها با رهبران زن: بلژیک با 5 هزار و 500 نفر، بولیوی با 5 هزار و 400 نفر، سوئیس 3 هزار و 900 نفر، آلمان، 2 هزار و 400 نفر و دانمارک با 2 هزار و 300 نفر قرار دارند.

براساس آخرین آمار ها تاکنون 16 میلیون و 442 هزار و 64 نفر در سراسر جهان به بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد 652 هزار و 318 نفر جان باخته و 10 میلیون و 52 هزار و 502 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا با 4 میلیون و 371 هزار و 839 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و انگلیس قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала