26 مامور پولیس به اتهام رهبری شبکه های جرمی بازداشت شدند

© Photo / Tariq Arianوزارت داخله: 26 مامور پولیس به اتهام رهبری شبکه های جرمی بازداشت شدند
وزارت داخله: 26 مامور پولیس به اتهام رهبری شبکه های جرمی بازداشت شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله افغانستان می گوید که در راستای تحقیق برنامه‌ی میثاق امنیتی در سه هفته‌ی اخیر در کابل، 6 تیم سیار با معلومات الکترونیکی در وازه‌های ورودی کابل و نقاط مختلف این شهر، گماشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله، در یک نشست خبری گفت که در نتیجه‌ی اقدام های نیروهای پولیس، در مسیر شاهراه کابل-چهارآسیاب، 16 نفر به شمول 5 مامور وزارت فواید و 11 مسلح غیر مسئول که در همدستی با مامورین وزارت فواید عامه دست به اخاذی می‌زدند، بازداشت شده اند.

مقامات در غزنی: یک پولیس زن که چندی پیش از سوی طالبان ربوده شده بود، جسدش پیدا شد - اسپوتنیک افغانستان
مقامات در غزنی: یک پولیس زن که چندی پیش از سوی طالبان ربوده شده بود، جسدش پیدا شد

به گفته او، در این مدت، در نتیجه‌ی همکاری مردم با پولیس، گزمه های مخفی پولیس و حمله بر اهداف تثبیت شده، به گونه مجموعی 127 نفر به شمول 11 عضو گروپ‌ها و 59 نفر دیگر به اتهام قتل، سرقت‌های مسلحانه، چپاولگری، زورگیری و سایر جرایم، بازداشت شده اند.

آقای آرین، افزود که در جریان این مدت، 20 نفر از این افراد، بر اساس معلومات مردم شناسایی و بازداشت شده اند. او علاوه کرد که 432 نفر به اتهام آزار و اذیت مردم نیز، از نقاط مختلف شهر کابل، بازداشت شده اند.

سخن‌گوی وزارت داخله، گفت که تا کنون، نزدیک به هفتاد میثاق امنیتی در سطح شهر و ولسوالی‌های کابل با مردم امضا شده که در پی آن، در آن ساحات، هیچ مورد جرمی‌ای صورت نگرفته است.

وزارت داخله، در حالی از بازداشت افراد به اتهام دست داشتن در جرایم جنایی خبر داده است که در جریان چند هفته‌ی گذشته، آمار جرایم جنایی، تا حدی در شهر کابل کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала