رئیس جمهور غنی: طالبان عامل اصلی تلفات غیر نظامیان هستند

© Photo / ARGاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی، تلفات غیر نظامیان را ناپذیرفتنی خوانده، تاکید کرده که برای جلوگیری از آن، هر ادعای تلفات ملکی به گونه‌ی شفاف و همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد و در این زمینه به صورت جدی اقدام شود.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ با نشر یک اعلامیه گفته که رییس جمهور غنی، با اشاره به گزارش یوناما در مورد تلفات غیرنظامیان در شش ماه نخست سال جاری میلادی، جنگ تحمیلی و نامشروع طالبان و سایر گروه‌های تروریستی را عامل عمده‌ی تلفات افراد ملکی خوانده‌است.

ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به رهایی بیش از 4400 زندانی طالبان بیان داشت که دولت افغانستان برای پایان جنگ در کشور اقدامات موثری را انجام داده، ولی طالبان و سایر گروه‌های تروریستی به جنگ تحمیلی و نامشروع خود ادامه داده که همه روزه از مردم افغانستان به ویژه زنان و کودکان قربانی می‌گیرند.

رئیس جمهور افغانستان افزوده است که از مطالعه گزارش یوناما متاثر شده و یک بار دیگر عملکرد‌های طالبان و سایر گروه‌های تروریستی که باعث کشته و زخمی شدن غیر نظامیان شده است را شدیدا محکوم می‎کند.

گزارش ملل متحد: در شش ماه 2020 بیش از 3 هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
گزارش ملل متحد: در شش ماه نخست 2020 بیش از 3 هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند

رئیس جمهور بیان داشت: طالبان را دعوت می کنیم که از جنگ علیه مردم و ویرانی کشور دست بکشند و به صدای صلح مردم، دولت افغانستان و جامعه بین المللی لبیک گفته، برای مذاکرات مستقیم آماده شوند.

رئیس جمهور تاکیدا به نیرو‌های امنیتی دستور داده است که با هدف حفاظت مردم و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان، در عملیات هایشان دقت بیشتری نمایند، زیرا وظیفه و مسئولیت آنها حفاظت و مصونیت مردم است.

گفتنی است که بر اساس گزارش جدید نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، در شش ماه نخست سال 2020 میلادی یک هزار و 282 غیرنظامی کشته و 2 هزار و 176 تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با 43 درصد و نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز با 23 درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала