قدردانی خلیلزاد از تلاش‌های ناروی برای پیش‌برد روند صلح افغانستان

عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان در گفتگو با وزیر امور خارجه ناروی از تلاش‌های این کشور برای پیشبرد روند صلح در افغانستان اظهار قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایالات متحده آمریکا در ناروی اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، با اینه ماری اریکسن سورید وزیر امور خارجه ناروی دیدار و گفتگو کرده است.

در این دیدار آقای خلیلزاد، تلاش‌های ناروی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان را مهم عنوان کرده و از آن قدردانی کرده است.

آخرین تلاش خلیلزاد برای راه‌اندازی مذاکرات صلح - اسپوتنیک افغانستان
آخرین تلاش خلیلزاد برای راه‌اندازی مذاکرات صلح

نماینده ویژه آمریکا در این دیدارها در مورد موانع موجود برای شروع مذاکرات بین الافغانی و چگونگی تلاش همه طرف ها برای حل آن، اطلاعاتی را در اختیار مقامات کشور ناروی قرار داد.

به گفته این سفارت همچنان آقای خلیلزاد و وزیر خارجه ناروی بر حضور معنی‌دار زنان افغان در گفتگوهای بین‌الافغانی و دست ‌یابی به صلح پایدار در این کشور تاکید کرده اند.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان دور تازه سفرهای خود را به تاریخ (24 جولای) به هدف تسهیلات در روند صلح این کشور آغاز کرد و پس از دیدار با مقام‌های ناروی قرار است به افغانستان، بلغاریا، پاکستان و قطر نیز سفر کند.

در این حال، ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان گفته است که آنان مطابق توافقنامه آمریکا-طالبان مسوولیت شان را برای آغاز مذاکرات بین‎الافغانی ادا کرده و "خواستار برداشتن موانع از سر راه این گفتگوها شده است."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала