کیم جونگ اون: تسلیحات هسته‌ای زندگی بدون جنگ را به ما تضمین می‌کند

© REUTERS / KCNAرهبر کوریای شمالی: تسلیحات هسته‌ای زندگی بدون جنگ را به ما تضمین می‌کند
رهبر کوریای شمالی: تسلیحات هسته‌ای زندگی بدون جنگ را به ما تضمین می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای در بیاناتی ابراز داشت که هسته‌ای بودن، برای همیش صلح، آرامش و بقای کشورش را تضمین می‌کند. وی گفت که قصد ندارد مقابل درخواست خلع سلاح کامل رئیس جمهور آمریکا تسلیم شود.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری مرکزی کوریا (کی‌سی‌ان‌ای) امروز سه‌شنبه گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در نشستی به مناسبت 67مین سالگرد پایان جنگ 1950-1953 در شبه جزیره کوریا گفت که بازدارندگی هسته‌ای "ارزشمند و اثرگذار" کشورش ایمنی ملی همیشگی و آینده آن را تضمین می‌کند.

رئیس جمهور کوریای شمالی کور اعلام کرد: «به علت بازدارندگی هسته‌ای دفاعی موثر و مطمئن ما، دیگر واژه‌ای همچون جنگ در این سرزمین معنی نخواهد داشت. آینده و امنیت ملی ما تا ابد به طور محکم تضمین خواهد شد»

تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا

کیم جونگ اون گفت: ما مسیر خودسازی را به عنوان یک کشور هسته‌ای پیموده‌ایم و به کشوری تبدیل شده‌ایم که می‌توانیم از خود علیه هر شکلی از فشار خارجی یا تهدید نظامی دفاع کنیم.

به گفته رهبرکوریای شمالی، تسلیحات هسته‌ای کشورش که با سختی به دست آمد، یک تضمین امنیتی قاطع و یک بازدارندگی معتبر و کارآمد است که می‌تواند جلوی وقوع یک جنگ دوم کوریا را بگیرد.

براساس گزارش ، کیم در سخنرانی خود گفت کشورش برای تبدیل شدن به "یک کشور هسته‌ای" با "اقتدار کامل" تلاش کرد تا جلوی یک جنگ دیگر را بگیرد و اکنون چنین بازدارندگی ایجاد کرده است.

گفتنی است که جنگ دو کوریا در سال 1950 آغاز شد و تا 1953 ادامه داشت بر اساس برخی تخمین ها، بیش از 2.5 میلیون نفر در جریان این جنگ سه ساله کشته شده اند که شامل سربازان چین، ایالات متحده و سازمان ملل نیز می شود.

به دنبال بن بست طولانی مدت در مذاکرات دو کشور، آتش بس میان دو کره در 27 جولای 1953 برقرار شد با این وجود دو کشور همچنان به دلیل امضا نکردن معاهده صلح رسمی، از نظر فنی در شرایط جنگی بسر می برند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала