ترامپ: تا پایان امسال واکسن کرونا را تولید می‌کنیم

© AFP 2023 / Alex Edelmanترامپ: تا پایان امسال واکسن کرونا را آماده خواهیم کرد
ترامپ: تا پایان امسال واکسن کرونا را آماده خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری آمریكا، روز گذشته (27جولای) در بازدید از کارخانه‌ای در کارولینای شمالی درباره احتمال تولید واکسن ضد ویروس كرونا تا پایان امسال صحبت كرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بازدید ار کارخانه «فوجی» در شهر موریسویل واقع در ایالت کارولینای شمالی، جایی که متخصصان آمریکایی برای تولید واکسن کرونا در حال تلاش‌اند، گفت: «به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه واکسن کرونا اعلام شود». ترامپ همچنین گفت که کشورش «به‌زودی نه‌تنها واکسن کرونا بلکه درمان آن را نیز ارائه خواهد کرد».

دونالد ترامپ در جریان این بازدید برای دومین بار با ماسک در معرض دید عموم قرار گرفت . اوایل ماه سال جاری دونالد ترامپ برای نخستین بار در سفری به مرکز پزشکی «والتر رید» در نزدیکی واشنگتن به چهره خود ماسک زده بود.

آغاز تست گسترده واکسن آزمایشی  کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
آغاز تست گسترده واکسن آزمایشی کرونا در آمریکا

ترامپ درباره واکسن کرونا که همه منتظر تولید آن هستند،گفت: «من چیزهای بسیار خوبی در این مورد شنیدم».

او افزود:«واشنگتن برای رسیدن به واکسن ضد کرونا در وضعیت خوبی قرار گرفته و امیدوارم تا پایان امسال واکسن آماده شود».

ترامپ در باره رشد اقتصادی و از سرگیری فعالیت‌های تجاری پس از این بحران ابراز اطمینان کرد و گفت:«مسئولان در ایالت‌هایی که تاکنون تعطیل هستند باید فعالیت خود را آغاز کنند».

در همین حال برخی از مسئولان شرکت آمریکایی «مدرنا» روز دوشنبه گفتند که واکسنی که توسط این شرکت آمریکایی برای مقابله با بیماری کووید 19 در حال تولید است، تا پایان سال جاری آماده و در سطح گسترده‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت».

این شرکت اعلام کرد، آزمایش این واکسن روی 30 هزار داوطلب اجرا شده و موفقیت و ایمنی و تاثیر مثبت خود را به اثبات رسانده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала