پامپئو، سوریه را به وضع "تحریم‌های تخریب‌کننده" تهدید کرد

© AP Photo / Andrew Harnikپامپئو، سوریه را به وضع "تحریم‌های تخریب‌کننده" تهدید کرد
پامپئو، سوریه را به وضع تحریم‌های تخریب‌کننده تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا اعلام کرد تا زمانی رئيس جمهور سوریه برای توقف درگیری "اقدامات برگشت‌ناپذیر روی دست نگیرد"، امریکا آماده است به وضع "تحریم‌های تخریب‌کننده" یکجانبه علیه سوریه، ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا روز چهارشنبه (۲۹ جولای) در یک اعلامیه، نوشته است: "وقت آن رسیده است تا به جنگ بی‌معنی و وحشیانه اسد پایان بخشیده شود. در قدم نخست، این هدف کمپاین وضع تحریم‌های ما است. تصمیم سیاسی مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد – این یگانه راه امن به صلح است که مردم سوریه سزاوار آن هستند".

واکنش روسیه به وضع تحریم‌های جدید امریکا علیه سوریه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به وضع تحریم‌های جدید امریکا علیه سوریه

به باور پامپئو، اسد و طرفدارانش انتخاب ساده پیش رو دارند: اقدامات برگشت‌ناپذیر در راستای تصمیم سیاسی با هدف پایان بخشیدن به درگیری سوریه روی دست بگیرند، چنانکه قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به آن فرا می‌خواند، در غیر آن با تحریم‌های تخریب‌کننده جدید مواجه خواهند شد".

واشنگتن علیه چهار شهروند سوریه منجمله حافظ اسد، پسر رئيس جمهور سوریه و همچنان ده سازمان که در میان آنها فرقه اول تانکی ارتش سوریه نیز شامل است، تحریم وضع کرده است.

پامپئو تاکید کرده است که ایالات متحده امریکا به "بشار اسد و رژيم وی را مسوول جرایم وحشیانه که انجام داده اند، قرار خواهد داد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала