آینده نزدیک پس از پایان پاندیمی چگونه معلوم خواهد شد

© Sputnik / Alekseiy Mayshev /  مراجعه به بانک تصاویر آینده نزدیک پس از پایان پاندیمی چگونه معلوم خواهد شد
آینده نزدیک پس از پایان پاندیمی چگونه معلوم خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جهان پس از پایان پاندیمی کرونا ویروس دیگرگون خواهد شد. دیگرگون به چه معنی؟ ما می توانیم آن را به یک نگاه همین اکنون ببینیم. رهبران تجارت و بازار با دقت مراقب تحولات آینده هستند.

نویسنده مقاله منتشره در نشریه Forbes (امریکا) می گوید، در روزهای رخصتی آخر هفته من نتایج تحقیقات را دریافت کردم که جوانترین دخترم انجام داده و در جریان آن او نظر معلمان و والدین جویا شد، تا بداند که آنها در مورد بازگشت به مدرسه در خزان چه فکر می کنند. اکثر والدین - 60.5 درصد از جمله 4545 افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند - گفتند که آنها می خواهند فرزندانشان در مدرسه تمام وقت بصورت حضوری تحصیل کنند. حدود یک سوم والدین طرفدار قالب مختلط هستند. بقیه مخالف قالب آموزش تمام وقت در پاییز امسال اند.

ولی نکته جالب توجه این بود که طبق نتایج نظرسنجی، موضعگیری معلمان نسبت به موضعگیری والدین بسیار متفاوت بود: فقط 35.4 درصد معلمان پاسخ دادند که در صورت بازگشت به آموزش تمام وقت، بسیار راحت یا کاملاً راحت خواهند بود. یعنی آموزش از راه دور و قالب کار از راه دور برای مدت طولانی در کنار ما خواهد ماند.

 سیاره ما بعد از پاندیمی - اسپوتنیک افغانستان
سیاره ما بعد از پاندیمی

این امر مرا مجبور كرد كه ماهیت گفتگوهای اتفاقی را كه بطور روزانه با بنگاههای تخصصی تحلیل سرمایه گذاری، مدیران ثروت، سرمایه گذاران فردی ثروتمند و سازمانهای بزرگ سرمایه گذاری دارم، تجدیدنظر كنم. بدیهی است، همه آنها به چهار جنبه که در گزارش بارکلیز (Barclays) که توسط اقتصاددان آن کریستین کالر (Christian Keller) تهیه شده است، توجه می کنند.

به طور خلاصه می توان گفت که معاهده مالی جدید در اتحادیه اروپا، اقدامات تشویقی در ایالات متحده، خطرات ژئوپلیتیکی مربوط با تجارت با چین و "نتیجه از نیویورک" بلافاصله پس از پایان پاندیمی به بخش های لاینفک زندگی ما تبدیل خواهد شد. اگر هر وقتی این رخ دهد.

"جهش اساسی" در اروپا

اتحادیه اروپا به کسی اجازه ورشکستگی نخواهد داد، تا حکومت گزارش بیلانس خوب و تأیید شده آلمان داشته باشد. آن روزها به پایان رسیده است. موافقت نامه درباره صندوق بازسازی اقتصادی و بودجه هفت ساله جدید اتحادیه اروپا که هفته گذشته عقد شد، متوقعه ثابت شد که مدتها انتظار آن را داشتند. سیاست ریاضت اقتصادی در اروپا رسما به پایان رسیده است. کلر گفت: "این موافقت نامه تغییر مهمی در نگرش ها، به ویژه از طرف آلمان ایجاد کرد."

 میلیونرها برای مبارزه با عواقب پاندیمی Covid-19 خواستار افزایش مالیات بر ثروت شدند - اسپوتنیک افغانستان
میلیونرها برای مبارزه با عواقب پاندیمی Covid-19 خواستار افزایش مالیات بر ثروت شدند

این واقعیت دارد. آلمان به سیاست مالی آزاد تر به سطح اعضای اتحادیه اروپا به جای اصرار بر بیلانس فعال، موافقت کرده است. کاملاً ممکن است که آلمان خود بیش از این یک دولت اروپایی با بیلانس فعال نباشد. این یک تغییر مهم است. آنگلا مرکل با این موضوع را پذیرفته است.

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در آن حضور داشت. طوریکه اكاش اوتساو (Akash Utsav) ، تحلیلگر باركلیس Barclays، در روز جمعه 24 جولای نوشت، وام مستقیم به صفر فیصد به شركتها و عیارساختن غیرمنتظره آن با سیاست های مالی به ذات خود "بی سابقه" است.

به احتمال زیاد، در آینده، پس از پایان پاندیمی، مردم اغلب بطور دائم شهرهای بزرگ را ترک خواهند کرد، جایی که زندگی بسیار گران است. و آنها نه تنها به علت اجاره و مالیات های زیاد شهرها را ترک خواهند کرد. آنها از این شهرا خواهند رفت، زیرا باقی ماندن در منهتن در مواقع بحرانی که پایان آن دیده نمی شود، وحشتناک است.

کلر نوشت: "تمایل نزولی در تکاثف مکانی، همراه با احتمال متوقف شدن روند قبلی سفر آزادانه از یک ایالت به ایلت دیگر، از نظر ما روند جدیدی است که توسط پاندیمی بوجود آمده است. این می تواند به تغییرات پایدار در ساختار اقتصاد جهانی منجر شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала