آکار: ترکیه آمادۀ رفع نگرانی‌های امریکا در مورد ناسازگاری اس-400 و اف-35 است

© AFP 2023 / Adem Altan آکار: ترکیه آمادۀ رفع نگرانی‌های امریکا در مورد ناسازگاری اس-400 و اف-35 است
 آکار: ترکیه آمادۀ رفع نگرانی‌های امریکا در مورد ناسازگاری اس-400 و اف-35 است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع کشور ترکیه می‌گوید که انقره آماده است تا نگرانی‌های ایالات متحده امریکا را در مورد ناسازگاری جنگنده‌های نسل پنجم اف-13 امریکایی و سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی برطرف کند.

به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه می‌گوید که ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی های امریکا در مورد ناسازگاری اس-400 و اف-35 گفتگو کنیم.

ترکیه اسرار ساخت اس-400 را به کسی نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه اسرار ساخت اس-400 را به کسی نمی‌دهد

او می‌گوید: گزارش دولت امریکا درباره این جنگنده‌ها نیز نشان داد كه دور کردن ترکیه از این برنامه، باعث برخی ریسکها در قطعات مهم برنامه تولید آن٬ تقویم تولیدی و هزینه‌های آن می‌شود. ترکیه نه تنها دریافت کننده برنامه اف-35 بلکه شریک تولید آن نیز است. امنیت این جنگنده‌‌‌ها هم برای ترکیه و هم ایالات متحده امریکا مهم است. ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی های ایالات متحده در مورد سازگاری اس-400 و اف-35 گفتگو کنیم.

در عین حال، وزارت دفاع ملی امریکا در 20 جولای اعلام کرد که نیروهای هوایی کشور تصمیم گرفته است که از شرکت لاکهید مارتین هشت فروند جنگندۀ نسل پنجم اف-35 را با مبلغ 862 میلیون دالر خریداری کند. اف-35 های تولید شده برای انقره به عنوان بخشی از تغییر قرارداد قبلی منعقد شده با یک شرکت امریکایی است. طبق این توافق نیروهای هوایی 6 فروند جنگنده اف-35 اضافی را از این شرکت خریداری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала