ترامپ: اگر "تبانی روسیه با طالبان" واقعیت داشته باشد بسیار عصبانی خواهم شد

© REUTERS / CARLOS BARRIA ترامپ: اگر "تبانی روسیه با طالبان" واقعیت داشته باشد بسیار عصبانی خواهم شد
  ترامپ: اگر تبانی روسیه با طالبان واقعیت داشته باشد بسیار عصبانی خواهم شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا، اظهار داشت كه در صورت صحت گزارش ها مبنی بر پرداخت پول توسط روسیه برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان، بسیار عصبانی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، روز چهارشنبه  به خبرنگاران گفت: همانطور که گفتم ، من البته در مورد تبانی روسیه با طالبان، خوانده ام ، و از آن زمان تاکنون در مورد آن صحبت نیز کرده ام. اما کالین پاول وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده می گوید این گفته ترامپ درست نیست، اما رئیس جمهور می گوید که کالین پاول به هیچ وجه آن شخصیتی نیست که من او را خوش داشته باشم.

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به منایع ناشناس از اطلاعات آمریکا، مطلبی را منتشر کرد که در آن ادعا شده بود که اطلاعات نظامی فدراسیون روسیه گفته می شود که به ستیزه جویان مرتبط با طالبان برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش می دهند و رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ ، از این موضوع مطلع شده است. با این حال هیچ مدرکی در این خصوص ارائه نشده است.

در همین حال سفارت روسیه در ایالات متحده از مقامات این کشور خواستار پاسخ كافی در مورد تهدیداتی كه به دلیل خبرهای مربوط به روسیه و افغانستان برای دیپلمات ها می شود، شده است.

با این حال، وزارت خارجه روسیه گزارشات این رسانه را جعلی خواند. ترامپ مقاله را فرمایش نامید. کاخ سفید، پنتاگون و اطلاعات آمریكا گفته اند كه هیچ تأییدی از گزارش ها در حال حاضر وجود ندارد و ترامپ از آنها مطلع نمی باشد.

 پمپئو برای توضیحات در مورد تبانی روسیه و طالبان  به کنگره آمریکا فراخوانده شد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو برای توضیحات در مورد "تبانی" روسیه و طالبان به کنگره آمریکا فراخوانده شد

پیش از این دیمیری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید: "اول این ادعا دورغ است، دوم اگر در ایالات متحده امریکا خدمات ویژه به رئیس جمهور پاسخگو باشند، بنابراین پیشنهاد می کنم روی اظهارات مربوط به رئیس جمهور دونالد ترامپ، که قبلاً این نشریات را ارزیابی کرده است ، توجه کنید. سوم فقط ما می توانیم، ابراز تاسف کنیم زمانیکه بزرگترین رسانه های محترم جهانی در سال های اخیر از نشر مواد غیر واقعی دریغ نمی کنند. البته این کار به شهرت و اعتبار والای آنها کمک نمی کند".

 دیمیتری پسکوف ، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه ، با اظهارنظر درباره انتشار روزنامه نیویورک تایمز درباره "توطئه" روسیه با طالبان ، گفت که این اظهارات دروغ است. وقتی توسط خبرنگاران سؤال شد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала