امریکا به روسیه؛ تهدید قوای امریکا در افغانستان قابل پذیرش نیست

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaامریکا به روسیه؛ تهدید قوای امریکا در افغانستان قابل پذیرش نیست
امریکا به روسیه؛ تهدید قوای امریکا در افغانستان قابل پذیرش نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده به روسیه در مورد عدم پذیرش ایجاد تهدیدات برای امنیت سربازان آمریکایی در افغانستان هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو با اظهار نظر در پیوند به پشتیبانی روسیه از جنگجویان طالبان برای کشتن سربازان امریکایی گفته است که ایالات متحده به روسیه در مورد عدم پذیرش ایجاد تهدیدات برای امنیت سربازان امریکایی در افغانستان هشدار داده است.
پمپئو گفت: "ما با مقامات روسیه در ارتباط بودیم. تقریباً مجموعه ای از اطلاعات اطلاعاتی وجود دارد. که اگر توافق در مورد پرداخت پاداش اتفاق بیفتد، ایالات متحده به پرسنل نظامی ائتلاف حمله نخواهد کرد. این کار نه تنها توسط وزارت دفاع امریكا، بلكه توسط تمام اطلاعات ما باید انجام شود. دیپلمات‌ها به طور واضح مرزهای مجاز را ارزیابی می‌كنند."
در عین حال پمپئو در واقع مسکو را به حمایت از طالبان حداقل برای چند سال گذشته متهم کرد. اما هیچ ثبوتی را ارائه نکرد.
وی گفت: "طالبان نه تنها از سوی روسیه حمایت می‌شود بلکه کشورهای‌ دیگری نیز هستند که آنها را حمایت می‌کنند. اجازه بدهید به شما بگویم، ما در وزارت خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده نگران حمایت ایران از طالبان بودیم، نگران حمایت طالبان از طریق خلیج فارس بودیم. ما با جدیت تلاش می کنیم تا از این تهدیدات چی از دیپلماتیک و امنیتی برای محافظت از سربازان خود خنثی کنیم.
وی در ادامه گفته است که ما برای محافظت جان سربازان ما از تاریخ 29 فبروری تا هنوز کار کرده ایم و بعد از امضای توافق‌نامه صلح تا هنوز بالای نظامیان ما در افغانستان هیچ حمله‌ی صورت نگرفته است.
یادآوری می کنیم، که به تاریخ 26 جون روزنامه امریکایی نیویورک تایمز مطالبی را منتشر کرد، که گویا واحد اطلاعاتی نظامی روسیه برای جنگجویان طالبان به خاطر کشتن سربازان امریکایی پاداش می هند.
در واکنش این گزارش نیویورک تایمز، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه با ابراز تاسف از این گزارش نیویورک تایمز گفت، که در این روزها بزرگترین و معتبرترین رسانه های جهان دست به نشر خبرهای ساختگی می زنند. وی افزود: این یک «توطئه» و دروغ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала