کرملین در مورد بازداشت شهروندان روسیه در بلاروس ابراز نظر کرد

© Sputnik / Alexander Vilfکرملین در مورد بازداشت شهروندان روسیه در بلاروس ابراز نظر کرد
کرملین در مورد بازداشت شهروندان روسیه در بلاروس ابراز نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئيس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو تا هنوز اطلاعی در مورد اعمال غیرقانونی و یا پلان‌های "بیثبات کردن اوضاع" توسط شهروندان روسیه بازداشت‌شده، در دست ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئيس جمهور روسیه در ارتباط با بازداشت شهروندان روسیه در بلاروس گفت: "امروز سفیر ما با وزارت خارجه و همکاران در مینسک صحبت می‌کند، لذا انتظار داریم تا در نتیجه این صحبت و همچنان کانال‌های ارتباطی میان سرویس‌های ویژه، ما اطلاعات جامع در مورد اینکه چه اتفاق افتاده، حاصل کنیم. بدون شک ما انتظار داریم که حقوق شهروندان روسیه کاملا رعایت شوند".

وزارت خارجه بلاروس از بازداشت ۳۲ شهروند روسیه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه بلاروس از بازداشت ۳۲ شهروند روسیه خبر داد

پسکوف اطلاعات مبنی بر اینکه در میان افراد بازداشت‌شده شهروندان اوکراین نیز شامل اند، رد نموده گفت که تمام افراد بازداشت‌شده شهروندان روسیه اند.

قبل از این رسانه‌های بلاروس با استناد بر منابع در ارگان‌های امنیتی این کشور از بازداشت ۳۳ شهروند روسیه در شهر مینسک و جنوب این کشور خبر داده بودند. سپس وزارت خارجه بلاروس با ارسال یک مکتوب رسمی، سفارت روسیه در بلاروس را از این موضوع آگاه ساخت.

افراد بازداشت‌شده "جنگجویان شرکت نظامی خصوصی وانگر" نامیده شده اند.

به گفته اندری رافکوف، منشی شورای امنیت بلاروس، در ارتباط با این رویداد، قضیه‌یی براساس ماده آمادگی برای حملات تروریستی، آغاز شده است. احتمال حکم حبس این افراد تا ۲۰ سال، وجود دارد.

چند روز قبل الکساندر لوکاشنکو، رئيس جمهور روسیه گفته بود که ممکن است به تظاهرات خیابانی در این کشور نظامیان حرفه‌ای "که از طریق اقدامات تحریک‌آمیز در کشورهای مختلف پول بدست می‌آورند، دخیل شوند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала