آغاز تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران

© Sputnik / Vitaly Podvitskiآغاز تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران
آغاز تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا از اعمال تحریم‌های جدید در بخش عرضه فلزات علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را در محدود نمودن عرضه فلزات و مواد قابل استفاده برای برنامه‌های هسته ای، موشکی و نظامی ایران علیه این کشور اعمال کرده است.

پمپئو اظهار داشت: امروز وزارت امور خارجه 22 ماده خاص را که در رابطه با برنامه‌های موشکی، هسته‌ای، نظامی یا بالستیک ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، شناسایی می‌کند. افرادی که آگاهانه چنین موادی را به ایران منتقل می‌کنند، اکنون تحت ماده 1245 قانون آزادی و مقابله با گسترش سلاح‌های هسته‌ای تحت مجازات قرار می‌گیرند.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، برنامه‌های هسته‌ای، بالستیک و نظامی ایران "تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است".

علاوه بر این، تأمین مواد لازم برای صنعت ساخت و ساز ایران ممنوع می‌شود زیرا اعتقاد بر این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "بخش ساخت و ساز" در این کشور را کنترل می‌کند.

در بیانه مایک پمپئو آمده است: شرکت ساخت و ساز سپاه و بسیاری از شرکتهای تابعه آن هنوز تحت مجازات سازمان ملل قرار دارند زیرا مستقیماً در ساخت تاسیسات غنی سازی اورانیوم فردو شرکت داشتند. در نتیجه این وضعیت سپاه پاسداران، هرگونه انتقال شناخته شده از مواد مشخص از جمله گرافیت یا مواد اولیه یا محصولات فلزی نیمه تمام برای استفاده در رابطه با بخش ساخت و ساز ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала