امریکا از تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان خبر داد

© Sputnik / Sergey Pyatakovامریکا از تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان خبر داد
امریکا از تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در ده سال آینده ، برای نخستین بار در سیمای روسیه و چین، به طور همزمان دو رقیب دارای پتانسیل های هسته ای مشابه خواهد داشت.

پرتاب موشک از کشتی جنگی هسته ای «پترکبیر» + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
پرتاب موشک از کشتی جنگی هسته ای «پترکبیر» + ویدئو

به گزارش اسپوتنیک،  چارلز ریچارد دریا سالار رئیس فرماندهی راهبردی (STRATCOM) نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا از دو رقیب هسته ای این کشور در ده سال آینده نام برد.

به گفته دریاسالار چارلز ریچارد، چین در حال حاضر به ایجاد نیروهای سه گانه هسته ای نزدیک است و تا پایان دهه قادر خواهد بود با شرایط مساوی یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده امریکا شود و بنابراین ایالات متحده باید همزمان با چین و روسیه رقابت کند.

دریاسالار امریکایی  همچنین خاطرنشان کرد، که چین در حال حاضر از ایالات متحده امریکا در گسترش توانایی های کلی نظامی خود، توسعه سیستم های کنترل جدید و افزایش آمادگی رزمی پیشی می گیرد. در طی 15 سال گذشته، مسکو هم در حال نوسازی سیستم فرماندهی و کنترل نظامی خود بوده است و هم در جهت افزایش اثربخشی رزمایش ها تلاش می کند و توانسته است به  70 درصد اهداف خود برسد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، دریاسالار چارلز ریچارد گفته بود که ایجاد سیستم دفاع راکتی توسط ایالات متحده برای نگهبانی در برابر راکت های روسی از نظر فنی غیرقابل اجرا است و ثبات را تهدید خواهد کرد. وی این سخنان را در پاسخ به پرسشی که در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره امریکا از او شده بود، گفت. او درباره این که آیا سیستم دفاع راکتی امریكا توانایی دفاع از خود«در برابر حمله با استفاده از راکت های بالستیک قاره پیمای روسیه» اظهار داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала