کارشناسان سازمان بهداشت جهانی وارد پایتخت تاجیکستان شدند

© © Sputnik / Амир Исаевکارشناسان سازمان بهداشت جهانی وارد پایتخت تاجیکستان شدند
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی وارد پایتخت تاجیکستان شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیاتی متشکل از کارشناسان شبکه جهانی هشدار و پاسخ به طغیان بیماری‌های سازمان بهداشت جهانی با دعوت تاجیکستان وارد این کشور شدند.

شمار بیماران کرونایی تاجیکستان به 6552 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار بیماران کرونایی تاجیکستان به 6552 نفر رسید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیاتی متشکل از متخصصان شبکه جهانی هشدار و پاسخ به طغیان بیماری‌های سازمان بهداشت جهانی با هدف کمک رسانی به متخصصان تاجیک وارد «دوشنبه» شدند.

بر اساس گزارش نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در تاجیکستان، کارشناسان شبکه جهانی هشدار و پاسخ به طغیان بیماری‌ها طی این سفر به کار گروه ملی برای تقویت خدمات آزمایشگاهی در پاسخ به کرونا و همچنین مولفه آزمایشگاهی مرکز عملیات اضطراری بهداشت عمومی کمک خواهند کرد.

همچنین گروهی 7 نفری متخصصان «روسپوتربنادزور» روسیه که شامل این هیات هستند از سیستم موجود توزیع داده‌های آزمایشگاهی و همچنین جریان داده‌ها در تاجیکستان تجزیه و تحلیل و اقدامات دقیقی را برای تقویت سیستم مدیریت داده‌های آزمایشگاهی کووید-19 پیشنهاد می‌کنند.

طبق برنامه در جریان این بازدید، سیستم های تست و معرف هایی که توسط خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان (روسپوتربنادزور) تهیه شده اند برای انجام 20 هزار تشخیص ویروس کرونا در اختیار نهادهای ذیربط تاجیکستان قرار داده می شوند.

تاکنون خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان روسیه به تاجیکستان به صورت رایگان برای انجام 50 هزار تست کرونا تجهیزات لازم اعطا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала