ترامپ: روی امضای توافق هسته‌ای با روسیه کار می‌کنیم

© REUTERS / Leah Millisترامپ: با روسیه روی امضای توافق هسته‌ای کار می‌کنیم
ترامپ: با روسیه روی امضای توافق هسته‌ای کار می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا گفت، ایالات متحده در حال کار روی امضای یک توافق جدید منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در بیاناتی گفت که ایالات متحده از امضای توافق تسلیحات هسته ای با روسیه خوشحال خواهد شد.

این اظهارات را رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه 31 جولای)  در یک کنفرانس خبری در فلوریدا ابراز داشت. وی گفت: «ما در حال حاضر با روسیه روی یک توافق عدم اشاعه، عدم اشاعه هسته‌ای کار می‌کنیم. اگر به چیزی شبیه آن برسیم، عالی خواهد شد».

ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان
قصد ترامپ برای تقویت توانمندی هسته‌ای آمریکا بدون توافق با روسیه و چین

پبیشتر در تاریخ 23 جولای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در گفت‌وگویی تلفنی با دونالد ترامپ به طور مشروح درباره مساله ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات با توجه به مسئولیت ویژه دو کشور دربرابر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی گفتگو کرد.

 در این تماس بر اهمیت رایزنی های دوجانبه در این مسائل ازجمله موضوع پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی (استارت-2) تاکید شد. 

ترامپ در این تماس تلفنی خواستار جلوگیری از رقابت تسلیحاتی گرانقیمت با روسیه و چین شد و گفت امید دارد پیشرفتی در مذاکرات کنترل تسلیحات انجام شود.

این در حالی است که آمریکا و روسیه ماه گذشته مذاکرات دو روزه با هدف نجات پیمان «استارت نو» را که آخرین معاهده هسته‌ای بین دو کشور است در وين آغاز کردند. طبق این پیمان که در سال 2010 امضا شد هر یک از دو کشور اجازه دارند فقط هزار و 550 کلاهک هسته‌ای داشته باشند.

مدت اجرای پیمان "استارت نو" درماه فبروری سال 2021 به پایان می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала