رئیس‌جمهور غنی به ولایت سمنگان سفر کرد

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی به ولایت سمنگان سفر کرد
رئیس‌جمهور غنی به ولایت سمنگان سفر کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به‌منظور بررسی وضعیت عمومی ولایت سمنگان، به شهر ایبک مرکز آن ولایت سفر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که رئیس‌جمهور غنی صبح امروز شنبه (11 اسد) در راس یک هیأت بلند رتبه دولتی به منظور بررسی وضعیت عمومی ولایت سمنگان، وارد شهر ایبک مرکز این ولایت شد.

آقای غنی پس از مواصلت به شهر ایبک، ابتدا از محل رویداد تروریستی اخیر در آن شهر دیدن کرد.

سپس رئیس‌جمهور غنی و هیات همراه اش در جلسه بزرگ مردمی که در تالار مقام ولایت برگزار شده بود، اشتراک کرد و خواست ها، پیشنهادات و مشکلات بزرگان، متنفذین و اقشار مختلف مردم آن ولایت را استماع نمود.

او پس از استماع صحبت ها و پیشنهادات آنان، گفت: ما با تواضع خدمت تان آمده ایم، زیرا در جمهوریت مردم اصل و ریشه اند.

وی با تاکید بر اینکه سمنگان جز لاینفک انکشاف سراسری افغانستان است، گفت: در زمینۀ آب سمنگان تا اخیر امسال تصمیم گرفته می‌شود. تمام بندهای آبگردان در شش ماه بررسی می‌شوند و برای سمنگان چهار بند مدنظر گرفته خواهد شد.

آقای غنی از مردم خواست تا تذکره الکترونیکی بگیرند و به انکشاف منابع داخلی افغانستان تمرکز نمایند. وی افزود که آینده شمال افغانستان به آسیای مرکزی مرتبط است و پروژه های بزرگ منطقوی در جریان می‌باشند و ما باید خود را در چارچوب یک منطقه بزرگ مشاهده کنیم.

رئیس‌جمهور غنی در اخیر گفت که تصمیم نهایی در خصوص صلح را ملت افغانستان می‌گیرد و لویه جرگه مشورتی به زودترین فرصت در این زمینه، تدویر خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала