هشدار صلیب سرخ از رشد تهدیدهای هسته‌ای در جهان

© Sputnik / Sergey Krivosheyevهشدار صلیب سرخ درباره رشد تهدیدهای هسته‌ای در جهان
هشدار صلیب سرخ درباره رشد تهدیدهای هسته‌ای در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در خصوص تهدیدهای هسته ای در حال رشد برای جهان هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر روز جمعه در بیانیه مشترکی اعلام کردند، که خطر استفاده از سلاح های هسته ای از زمان پایان جنگ سرد تا به این اندازه دیده نشده است.

امریکا از تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان خبر داد

در این بیانیه آمده است: "75 سال پس از بمباران هیروشیما و ناگازاکی، تهدید هسته ای دوباره در سراسر جهان برپا می شود. تأکید می شود که خطر استفاده از سلاح های هسته ای از زمان پایان جنگ سرد به این اندازه نبوده است. سازمان های بشردوستانه توجه فزاینده ای به حوادث نظامی مربوط به قدرتهای هسته ای و متحدین آنها و همچنین تهدیدات آشکار برای استفاده از سلاح های اتمی دارند. در این حالت، موافقت نامه ها برای از بین بردن زرادخانه های موجود دور ریخته می شود".

در ادامه آمده؛ به عبارت دیگر، جهان بار دیگر در مسیر خطرناک مسابقه تسلیحات هسته ای قرار گرفته است.

همانطور که پیتر ماورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که انفجارهای هسته ای و وحشت از آنها در گذشته های دور باقی مانده اند، اما امروزه دوباره خطر استفاده از سلاح های هسته ای زیاد است.

فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز به این موضوع اشاره کرد که جامعه بین المللی نمی تواند به همه کسانی که پس از انفجار هسته ای به نیازمند کمک هستند، کمک کند. به گفته وی، بیماری گسترده ناشی از اشعه، کاهش تولید مواد غذایی و تخریب عظیم و آلودگی - در چنین شرایطی تلاش های بشردوستانه کافی نخواهد بود.

در همین راستا ، ماورر و روكا از همه كشورها خواستند كه به پیمان منع سلاح های هسته ای ملحق شوند و یادآوری کردند كه پس از رسیدن تعداد آنها به 50، برای احزاب تصویب کننده اجباری می شود. تا كنون 40 کشور آن را تصویب كرده اند. این پیمان که در سال 2017 تصویب شده است، توسعه، آزمایش، تولید، انبار کردن، انتقال و استفاده از سلاح های هسته ای و همچنین تهدید به استفاده از آنها را ممنوع می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала