اختلال در شنوایی/ عارضه جدید کرونا

© Fotolia / Brian Jacksonاختلال در شنوایی عارضه جدید کرونا
اختلال در شنوایی عارضه جدید کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیماری کووید 19با علائم مختلفی همراه است که تب، تنگی نفس، سرفه خشک و از دست دادن حس بویایی از جمله آنهاست نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد که این بیماری می‌تواند با علامت دیگری نیز همراه باشد و آن از دست دادن قدرت شنوایی است.

دانشمندان دانشگاه منچستر مشکلات شنوایی را در بیماران مبتلا به کرونا ویروس تشخیص داده اند.نتایج تحقیقات آنها در مجله آمریکایی Otolaryngology منتشر شده است.

تاثیر کرونا ویروس بر هورمون‌های جنسی مردان - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر کرونا ویروس بر هورمون‌های جنسی مردان

 کارشناسان 121 بیمار مبتلا به کروناویروس را تحت نظر گرفتند، 16 نفر از آنها دو ماه بعد از مرخص شدن از بیمارستان دچار اختلال شنوایی شدند.

پزشکان در بررسی‌های خود دریافتند ویروس کرونا نه تنها می‌تواند گلو و بینی را درگیر کند بلکه ممکن است به گوش نیز آسیب بزند.

محققان تأكید كردند كه سایر ویروس ها مانند سرخك ، اوریون و مننژیت نیز می توانند باعث اختلال در حس شنوایی شوند. خاطر نشان شده است که این امر ممکن است با نوروپاتی شنوایی مرتبط باشد ، که در آن انتقال سیگنال ها در امتداد عصب شنوایی به مغز مختل می شود.

با این حال دانشمندان بر این باورند که سیستم شنوایی بیماران آلوده به ویروس کرونا نیز می تواند تحت تأثیر استرس و داروهای مورد استفاده در مقابل عفونت قرار بگیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала