تحفه ویژه کیم جونگ اون به افسران ارتش

© REUTERS / KCNAتحفه ویژه کیم جونگ اون به افسران ارتش
تحفه ویژه کیم جونگ اون به افسران ارتش   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در مراسمی در مقر کمیته مرکزی حزب حاکم حضور یافت و به افسران ارشد نیروهای مسلح تحفه ویژه داد.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در مراسمی در مقر کمیته مرکزی حزب حاکم حضور یافت و تفنگچه‌های جدیدی موسوم به کوهستان پکتو را به افسران ارشد نیروهای مسلح تحفه کرد.

رهبر کوریای شمالی مراسم شصت و هفتمین سالگرد پاپان جنگ کوریا را با حضور در یک گورستان جنگی و اهدای تفنگچه به افسران ارتش جشن گرفت.

رهبر کوریای شمالی: تسلیحات هسته‌ای زندگی بدون جنگ را به ما تضمین می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
کیم جونگ اون: تسلیحات هسته‌ای زندگی بدون جنگ را به ما تضمین می‌کند

او روز دوشنبه به سربازان کشته شده این کشور در خلال جنگ دو کوریا که در گورستان نظامی کوریای شمالی دفن شده‌اند، ادای احترام کرد و به این ترتیب، شصت و هفتمین سالگرد پایان جنگ با کوریای جنوبی را برای پایان دادن به جنگ 1950 تا 1953 برگزار کرد.

کوه پکتو (Paektu) بلندترین قله شبه جزیره کوریا است و برای مردم کوریای شمالی مقدس است.

بر اساس برخی تخمین ها، بیش از 2.5 میلیون نفر در جریان جنگ سه ساله بین کوریای شمالی و جنوبی کشته شده اند که شامل سربازان چین، ایالات متحده امریکا و سازمان ملل نیز می‌شود.

به دنبال بن بست طولانی مدت در مذاکرات دو کشور، آتش‌بس میان دو کوریای در 27 جولای 1953 برقرار شد با این وجود دو کشور همچنان به دلیل امضا نکردن معاهده صلح رسمی، از نظر فنی در شرایط جنگی بسر می‌برند.

امروز نیز دو کشور توسط منطقه غیرنظامی شده (DMZ) به طول چهار کیلومتر از هم جدا شده اند از این منطقه به‌عنوان نظامی ترین منطقه جهان یاد می‌شود که سربازان در دو طرف مرز به طور شبانه روزی نگهبانی می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала