جمع‌آوری بیش از 2.2 میلیارد افغانی از کریدت کارت‌های موبایل

© Photo / MCIT Afghanistanجمع‌آوری بیش از 2.2 میلیارد افغانی از کریدت کارت‌های موبایل
جمع‌آوری بیش از 2.2 میلیارد افغانی از کریدت کارت‌های موبایل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که از آغاز سال روان مالی تا حال از 10 درصد مالیه کریدت کارت های تلیفون های همراه بیشتر از 2.2 میلیارد افغانی عاید جمع‌آوری شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، این وزارت می‌افزاید که این مالیه با استفاده از سیستم ریل تایم جمع‌آوری شده است.

عبدالصمد حامد پویا سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید: «ما از آغاز سال 2020 تا حال بیش از 2.2 میلیارد افغانی را جمع‌آوری کرده و تسلیم خزانه دولت کرده ایم».

در همین حال آگاهان به این باورند که اکنون هم در جمع‌آوری این 10 درصد مالیه شفافیت وجود ندارد. آنان می‌گویند که تاحال وزارت مخابرات نتوانسته است حساب سیم کارت های فعال و کارت های مصرفی شرکت های مخابراتی را دقیق سازد.

سلیم طوفان آگاه امور اقتصادی می‌گوید: «ما می‌پذیریم که وزارت مخابرات تا حدی کارهای خود را انجام داده اما اگر به‌گونه شفاف 10 درصد مالیه از کارت های مصرفی شرکت ها جمع‌آوری شود رقم بلند تر از آنست که تا حال ارایه شده است».

سیستم ریل تایم از موضوعات جنجال برانگیز در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی بوده است. انتقاد ها این است که سیستم ریل تایم تکمیل نیست و نمی‌تواند به شکل شفاف 10 درصد مالیه از کارت های مصرفی تلیفون های همراه را جمع‌آوری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала