درگیری‌ها در مرز افغانستان و پاکستان با 22 کشته

© AP Photo / Muhammad Sajjadافغانستان و پاکستان - همسایگان ناآرام
افغانستان و پاکستان - همسایگان ناآرام  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیروز جمعه مصادف با روز اول عید قربان، تعداد زیادی از مردم افغانستان و پاکستان در اعتراض به عدم بازگشایی مرزهای دو کشور به دلیل بحران کرونا، تجمع کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته، شماری از مسافران معترض افغان به بسته بودن دروازه مرزی چمن با مرزبانان پاکستانی درگیر شدند که شماری کشته و زخمی شدند و معترضان تجهیزات مرزی را به آتش کشیدند.

به دنبال تشدید اعتراضات، نیروهای پاکستانی اقدام به تیراندازی به سمت معترضان کردند که پی آن ده ها نفر از معترضان کشته و یا زخمی شدند.

حملات راکتی پاکستان به کندهار؛ شمار جان‌بختگان و زخمیان افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
حملات راکتی پاکستان به کندهار؛ شمار جان‌بختگان و زخمیان افزایش یافت

 والی ولایت کندهار گفته که 22 نفر از شهروندان افغان در تیراندازی نیروهای مرزی پاکستانی کشته و 80 نفر زخمی شدند.

وزارت خارجه پاکستان نیروهای مرزی افغان را به تیراندازی به سمت معترضان متهم کردند، اما معترضان گفته اند این نیروهای پاکستانی بودند که ابتدا به سمت آنها تیراندازی کردند.

گفته می‌شود که محمد یاسین ضیا، رئیس ستاد ارتش افغانستان به نیروهای نظامی کشور دستور داده است تا برای پاسخ‌گویی به این اقدام نظامیان پاکستانی "آمادگی کامل" داشته باشند.

گفته می شود که چندین تن از زخمیان اطفال اند.
یکی از گواهان رویداد گفت: حمله به گونه ای بود که زمانی که درگیری آغاز شد، اولین حمله آنان روی مردم عام بود. در آن جا از بیش از صد تن و بیش از هزار تن گردآمده بودند.

بهیر احمدی سخنگوی والی کندهار با تائید خبر گفته است که درگیری هنگامی دوام پیدا کرد که نیروهای افغان نیز برای پاسخ به نظامیان پاکستانی دست به اقدام شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала