آلمان و فرانسه می‌خواهند از تکنالوژی‌های امریکا در تجهیزات نظامی خود دست بکشند

© AP Photo / DPA / Ingo Wagnerآلمان و فرانسه می‌خواهند از تکنالوژی‌های امریکا در تجهیزات نظامی خود دست بکشند
آلمان و فرانسه می‌خواهند از تکنالوژی‌های امریکا در تجهیزات نظامی خود دست بکشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل روزنامه آلمانی ولت ام سونتاگ، شرکت‌های نظامی و صنعتی آلمان و فرانسه می‌خواهند در صورت امکان، از تکنالوژی‌های امریکایی در تولید تجهیزات نظامی از جمله برای محافظت از اطلاعات خود، دست بردارند.

 تانک آینده فرانسه و آلمان - اسپوتنیک افغانستان
فرانسه و آلمان تانک جنگ آینده را می سازند+عکس

طبق گزارش این روزنامه، این شرکت‌ها می‌خواهند «استقلال» خود را در تولید هلیکوپترها، یک اسلحه تهاجمی جدید بودوسوئز و یک جنگنده تحت برنامه (Future Combat Air System) به دست بیاورند.

در عین حال، شرکت‌ها از این واقعیت خشنود نیستند که امریکا مطابق به قانون بین‌المللی در مقرارت مربوطه به اسلحه توانایی کنترول تجهیزات تولید شده با استفاده از تکنالوژی‌های امریکایی را دارد و در صورت لزوم صادرات را محدود می‌کند.

فلورنت شووانسی، مدیر فروش گروه موتورهای هلیکوپتر سازی سافران می‌گوید که بدون ترافیک بین‌المللی در مقررات مربوط به تسلیحات (ITAR) و دیگر سیستم‌های نظارتی امریکا، اروپا آزادی بیشتری در زمینه تهیه محصولات نظامی به‌دست می‌آورد. یکی از مزایای 100 درصد محصولات اروپایی این است که این شرکت‌ها در اروپا باقی می‌مانند و به دست کشورهای غیر اروپایی نمی‌افتند.

آلمان و فرانسه در جولای سال 2017 میلادی از یک پروژه مشترک در ساخت یک جنگنده خبر دادند. این جنگنده سرانجام جایگزین جنگنده‌هیا نسل چهارم یوروفایتر تایفون، و داسو رافال خواهد شد. ایرباس و شرکت طیاره سازی فرانسوی داسو اویاسیون در ساخت جنگنده نقش کلیدی دارند. شرکت هلیکوپتر سازی سافران و شرکت آلمانی ام‌تی‌یو ارو انجینز توسعه موتور جنگنده را برعهده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала