انتشار ویدیو قتل 3 سیاه‌پوست به دست افسران پولیس واشنگتن

© Fotolia / Dominik Herzانتشار ویدیو قتل 3 سیاه‌پوست به دست افسران پولیس واشنگتن
انتشار ویدیو قتل 3 سیاه‌پوست به دست افسران پولیس واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره پولیس واشنگتن ویدیوی از قتل 3 شهروند سیاه‌پوست این ایالت به دست افسران پولیس منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جوان، اداره پولیس متروپولیتن واشنگتن (MPD) روز گذشته ویدیوی مربوط به سال 2018 میلادی ارائه کرده که در آن سه شهروند سیاه‌پوست این ایالت به دست افسران پولیس به قتل می‌رسند.

این ویدیو در راستای لایحه تصویب شده از سوی شورای شهر واشنگتن مبنی بر ارائه هرگونه ویدیو و تصویر از زورگویی و خشونت پولیس در سال‌های گذشته ارائه شده است.

در ویدیو سه مرد سیاه‌پوست (جفری پرایس 22 ساله، دی کوان یانگ 24 ساله و مارکیز الستون 22 ساله) در فواصل زمانی و به طرقی مختلف به دست پولیس به قتل رسیده‌اند.

Протестующие в Вашингтоне во время попытки повалить статую Эндрю Джексона на площади Лафайет у Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان
ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی در واشنگتن

پرونده یانگ و الستون که به ضرب شلیک گلوله پولیس به قتل رسیده‌اند بررسی شده است، اما در هر دو مورد گزارش دادگاه به این شرح بوده که در هیچ یک از پرونده‌ها موردی از زورگیری مشاهده نشده است.

ویدیوی مربوط به قتل یانگ نشان می‌دهد افسر پولیسی که لباس شخصی به تن کرده به او نزدیک شده و شلیک می‌کند. این ویدیو از دوربین‌های محلی گرفته شده و به دست شخص افسر پولیس به ثبت نرسیده است.

ویدیوی قتل الستون نیز نشان می‌دهد او سوار بر موترسایکل بوده که پولیس آن را دزدی تشخیص داده است و با هشدار به سمت او گلوله‌ای شلیک می‌کند. این قتل از سوی افسران پولیس «حادثه» خوانده شده است.

اما درباره ویدیوی سومی که مربوط به قتل پرایس است افسران پولیس در کنفرانس اخیر خود از ارائه توضیح در این باره سرباز زده‌اند، ولی با بیان آنکه «قابل اجتناب بوده» آن را «حادثه‌ای تراژیک دانستند که در آن مردی جوان به قتل می‌رسد».

9 جون سال روان لایحه‌ای با اشاره به قتل دلخراش جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوستی که به دست افسر پولیس سفیدپوست از مینیاپولیس کشته شد، به تصویب رسید که به موجب آن باید هرگونه ویدیو و تصویر از خشونت پولیس در سال‌های گذشته منتشر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала