Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ده انتقال بزرگ (احتمالی) فوتبال اروپا در تابستان

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Футбол. РПЛ. Матч "Ростов" — "Урал"
توپ فوتبال  Футбол. РПЛ. Матч Ростов — Урал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با تمدید شدن پنجره نقل و انتقالات غیرمعمول تابستان، تعداد زیادی از نام‌های بزرگ در رادار تعدادی از باشگاه‌های مختلف اروپایی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، با آنکه برای پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال برای مدت بیشتری تمدید شده است اما شرایط برخی بازیکنان بزرگ نام از سوی تیم‌های اروپایی رصد می‌شود.

گرچه لیگ‌های مختلف داخلی در بخش‌های گوناگون شان در نقاط مختلف قاره سبز قرار دارند ولی بازی‌هایی که در برخی جام‌های داخلی و بین المللی باقی مانده‌اند و بازیکنان باید در این رقابت‌ها حضور یابند که در ماه آگست پیگیری خواهد شد اما نحوه نزدیک شدن نقل و انتقالات با پول‌های بزرگ ممکن است با سالهای گذشته متفاوت باشد.

با همه گیری کرونا ویروس بخش مالی باشگاه‌ها ضرر دیده‌اند و اکثر این باشگاه‌های برتر اروپا در میادین و خانواده‌های بزرگ، بازیکنان همچنان به دنبال چالش جدید و فوتبال معمولی تیم اول از این قاره عبور می‌کنند.

اما تیم‌ها برای ستاره جوان بعدی چقدر تلاش می‌کنند؟

در مورد كسانی كه به اوج خود رسیده‌اند اما سال‌ها برتری را پشت سر می‌گذارند، نیاز به یك انتقال دارد؟

اسپورت میل نگاهی به بزرگترین نام‌های فوتبال اروپا می‌اندازد که تابستان امسال در حال انتقال هستند.

جیدون سانچو:

باشگاه‌های بزرگ به شدت به دنبال او هستند اما در این بین شایعات پیوستن او به منچستریونایتد به شدت در رسانه‌ها دنبال می‌شود.

سه سال پیش او از منچسترسیتی به بوروسیادورتموند با تنها 8 میلیون پوند منتقل شد، این ستاره 20 ساله اکنون بیش از 10 برابر بیشتر از این ارزش دارد و می‌تواند تابستان امسال را در بدل بالای 100 میلیون پوند جدا شود.

سانچو بعد از یک فصل فراز و نشیب با سرمربی فعلی لوسین فاوره رابطه‌ای آمیخته دارد و با بازگشت به انگلستان مخالف نخواهد بود.

 

لاوتارو مارتینز

این بازیکن 22 ساله آرجانتینی از زمان ورود به ایتالیا از ریسینگ کلپ در اینتر میلان شکوفا شد.

بعد از 18 گل در این فصل برای تیم آنتونیو کونته، مارتینز یکی از داغترین شماره‌های نهم قاره است و بیشترین ارتباط را در چند ماه گذشته با بارسلونا داشته است.

قرارداد مبادله‌ای با آرتورو ویدال، ایوان راکیتیچ و ساموئل اُمتیتی ​​نیز مورد توجیه قرار گرفته است.

 

تیاگو آلکانتارا

تیاگو یکی از هافبک‌های با استعداد نسل خود در اسپانیا است و این بازیکن تهاجمی و احساس کنترل در خط میانی را با پاس‌های تقسیم کننده دفاعی ترکیب می‌کند و بازی‌های هفتگی را با شادمانی درخشان سپری می‌کرد.

و حالا باشگاه‌های نام آشنا به دنبال خرید او هستند. از جمله لیورپول تیمی است که بیشترین ارتباط را با این بازیکن 29 ساله را دارد که محصول آکادمی مشهور جوانان لاماسیا بارسلونا بود.

تیاگو فقط یک سال فرصت دارد تا قرارداد فعلی خود را در بایرن تمدید کند و اگرچه او این باشگاه را از علاقه برای دنبال چالش جدید آگاه کرده اما هنوز هیچ هزینه‌ای توسط سرخ‌ها برای او ارائه نشده و هنوز هم مشخص نیست که یورگن كلوپ برای وی پیشنهاد خواهد داد یا خیر؟

 

کای هاورتز

به نظر می‌رسد که هاوترز ستاره بعدی در میان استعدادهای ناب آلمانی است که تابستان می‌تواند هم‌بازی تیمو ورنر در چلسی شود.

اسپورت میل این هفته گزارش کرد که انتظار می‌رود این بازی‌ساز بایرن لورکوزن به ورنر و حکیم زیاش بپیوندد زیرا چلسی همچنان در موقعیت‌های حمله‌ای تقویت می‌شود اگرچه هنوز یک شایعه با ارزش 90 میلیون پوندی توافق نشده است.

 

فیلیپه کوتینو

این بازیکن برزیلی که در جنوری سال 2018 با قرارداد 105 میلیون پوندی از لیورپول خریده شد در دو سال گذشته در اسپانیا و آلمان تلاش زیادی کرده است.

او پس از یک فصل کامل نه چندان موفق در کاتالونیا حتی با کسب عنوان لالیگا دیگر در برنامه‌های ارنستو والورده نبود و برای فصل 2019-20 به صورت قرضی به بایرن مونیخ اعزام شد.

به همین ترتیب موفقیت لیگ داخلی با بایرن دنبال شد همچنین در مجموع هشت گل و شش پاس گل قابل قبول از 15 بازی بوندس لیگا انجام داد.

با این حال بایرن علاقه به دامیی کردن قرار داد او ندارد و برگشت او به بارسلونا نیز بعید است اما احتمال می‌رود به لیگ برتر برود.

آرسنال، چلسی و نیوکاسل (با چشم انداز مالکیت جدید) همه با کوتینیو که در انگلستان نام خود را به ویژه در چند سال اول دوره تصدی یورگن کلوپ در آنفیلد ایجاد کرده، ارتباط برقرار کرده‌اند.

 

خامس رودریگز

بعد از اینکه قرارداد قرضی دوساله وی در بایرن دایمی نشد، این بازیکن کلمبیایی در فصل 2019-20 در ترکیب تیم اول زین الدین زیدان برگشت اما در لالیگا فقط 5 بار بازی کرد و به عنوان لالیگا رسید.

در حقیقت این بازیکن 29 ساله از ماه اکتبر فقط یک بار در لیگ حضور داشت، بخشی از آن به دلیل مصدومیت، بخشی از آن به دلیل عدم رضایت خاطر و این صحبت‌های مربوط به جدال در ماه‌های آینده را دامن زده است.

لیگ برتر مطمئناً گزینه‌ای است و منچستر یونایتد، اورتون و وولوز با او ارتباط دارند، در حالی‌که احتمال حرکت غافلگیرانه به اتلتیکو و یا قهرمان سری آ نیز قابل تامل است.

 

جک گرالیش

جک گرالیش در روز پایانی لیگ تیم محبوبش استون ویلا در لیگ برتر حفظ کرد زیرا گل او به تساوی 1-1 در برابر وستهام منجر شد و همین امر برای تیمش برای ماندن در لیگ کافی بود.

با این وجود، آیا این تابستان بازیکن 24 ساله برای یک چالش بزرگتر پیش می‌رود؟ با نزدیک شدن به انتقال به تاتنهام در گذشته، انتقال به یک باشگاه بزرگ‌تر در تابستان امسال احتمال داده می‌شود.

گریلیش با پاهای منظم، دریبل عالی و چشمگیر، روزهای اوج خود را سپری می‌کند.

منچستر یونایتد تیمی است که به شدت شرایط او را بررسی می‌کند.

 

گرت بیل

دو سال پیش یک حیرت انگیز آکروباتیک در فینال لیگ قهرمانان اروپا صحبت از جدایی دور از ذهن  او را مطرح کرد در حالی که 12 ماه پیش توافق با چین به نظر همه تأیید شده می‌رسید اما تا زمانی که خود ستاره ولزی آنرا رد کرد و سرانجام نهایی نشد.

اما حالا پس از یک فصل در حاشیه به نظر می‌رسد حرفه بیل در مادرید به پایان ناگزیر می‌رسد. اگرچه نماینده وی تأکید کرده که او می‌ماند اما زین الدین زیدان با خوشحالی جدایی او را رضایت نشان داده است و بازگشت وی به لیگ برتر منطقی‌ترین گام بعدی برای احیای حرفه‌ای این بازیکن 31 ساله خواهد بود.

 

ویلیان

با عقد قراردادش پس از آخرین دیدار یک شانزدهم لیگ قهرمانان چلسی مقابل بایرن مونیخ در تاریخ 8 آگست به پایان رسید، ظاهراً ستاره برزیلی به یک بازیکن آزاد تبدیل می‌شود مگر این‌که چیزی خیلی سریع تغییر کند.

این بازیکن 31 ساله در این فصل بازیکن مهمی برای فرانک لمپارد بوده و با سه گل و سه پاس گل از زمان قرنطینه داشته است.

بنابراین آیا ویلیان آخرین بازی خود را برای این باشگاه انجام داده است؟ او یک قرارداد سه ساله می‌خواهد در حالی‌که چلسی تنها دو سال پیشنهاد داده است و اگر استقلال ادامه یابد او می‌تواند به صورت رایگان جدا شود.

طبق گزارش‌ها باشگاه‌های منچستر یونایتد و آرسنال علاقه مند به خری او هستند.

 

کالیدو کولیبالی

مدافع مرکزی ناپولی همچنان یکی از مدافعان پر تقاضای اروپا به ویژه پس از هدایت این تیم در کوپا ایتالیا در این فصل است.

با این حال در حالی‌که فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از معادله خارج نشده ساره 29 ساله سنیگالی به شدت با یک انتقال بزرگ پولی در ارتباط است و طی جدیدترین گزارش‌ها مبنی بر این که باشگاه ایتالیایی قیمت درخواستی 70 میلیون پوندی تعیین کرده است.

تاکنون تیم‌ منچسترسیتی همانند سایر باشگاه‌های لیگ برتر خواهان او هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала