ساخت چیپ مغزی توسط ایلان ماسک

© AFP 2023 / Tobias Schwarzساخت چیپ مغزی توسط ایلان ماسک
ساخت چیپ مغزی توسط ایلان ماسک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیان گذار تسلا از ساخت چیپ های مغزی توسط شرکت خود خبر داده است که هدف آن دور زدن دستگاه شنوایی و تحریک آن از درون مغز است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Independent ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و Space X ، از ساخت چیپ های مغزی توسط استارتاپ وی ساخته خواهد شد، به افراد این امکان را می دهد که صداهای خارج از فرکانس های معمول را بشنوند.

البته هدف اولیه این شرکت کمک به افراد مبتلا به اختلالات عصبی مانند پارکینسون، افسردگی و اضطراب است.

مدیر عامل شرکت تسلا درباره مزایای استفاده از این چیپ اضافه کرد: "این قطعات الکترونیکی انسان را قادر خواهد کرد که سطح هورمون‌ها را در مغز کنترل کرده و توانایی هایی نظیر کم کردن استرس و افزایش قدرت تصمیم گیری را به همراه آورد، ولی هدف نهایی، ارتقاء هوش انسان و توانایی رقابت با هوش مصنوعی پیشرفته است".

مدیر شرکت تسلا، ایلان ماسک همچنین از مزایای دیگر این نوع چیپ نام برد. برای مثال این قطعات به انسان توانایی کنترل سطح هورمون‌ها در مغز را می‌دهد تا بتواند توانایی کم کردن استرس و قدرت تصمیم‌گیری خارق‌العاده‌ای داشته باشد.

پیش ازاین شرکت "نورالینک" که توسط "ایلان ماسک" بنا نهاده شده است، اعلام کرد در پی ساخت چیپ های است که بتواند موسیقی را درون مغز انسان پخش کند.

این اولین تلاش برای دور زدن دستگاه شنوایی و تحریک آن از درون مغز است. آزمایشات حیوانی "نورالینک" قبلاً انجام شده است و آزمایش‌های انسانی آن نیز امسال انجام خواهد شد. 

شرکت نورالیک در سال 2016 با هدف وصل کردن مغز انسان به کامپیوتر برای ایجاد همزیستی با هوش مصنوعی توسط ایلان ماسک تاسیس شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала