وادار ساختن مسافران در سنگاپور به پوشیدن دستبند الکترونیکی

© AP Photo / Ee Ming TohПара в масках у статуи Мерлиона в Сингапуре
Пара в масках у статуи Мерлиона в Сингапуре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت سنگاپور با هدف اجرای قوانین قرنطینه COVID تصمیم دارد مسافران را هنگام ورود به این کشور به پوشیدن دستبند های الکترونیکی وادار نماید.

 به گزارش اسپوتنیک، مسافرانی که به سنگاپور وارد می شوند باید یک دستبند نظارتی الکترونیکی همراه خود داشته باشند تا تضمین شود آنها قوانین قرنطینه COVIDرا رعایت می کنند.

این اقدام در حالی انجام می شود که سنگاپور تصمیم دارد به تدریج مرزهای خود را باز کند.

به گفته مقامات این کشور، از 11 آگوست دستگاه هایی در اختیار مسافران ورودی به این کشور قرار داده می شود. البته فقط مسافران از تعداد معدودی از کشورها می توانند به سنگاپور سفر کنند و به جای اقامت در  اماکن تعیین شده توسط دولت می توانند در خانه، خود را قرنطینه کنند.

راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس

مسافران باید پس از رسیدن به محل اقامت این این دستبند  را فعال کنند. گجت مذکور مجهز به فناوری جی پی اس و  بلوتوث  است و به گفته مقامات  هرگونه تلاش افراد برای خروج از خانه یا دستکاری در گجت  سبب می شود پیام هشداری برای مقامات ارسال شود.

جزئیاتی درباره شکل ظاهری دستگاه منتشر نشده است. مقامات در بیانیه ای اعلام کرده اند هیچ گونه اطلاعات شخصی افراد در این دستبند ذخیره نمی شود و علاوه برآن دستگاه صوت یا ویدئویی از کاربران ثبت نمی کند.

این درحالی است که سنگاپور تصمیم دارد این دستبند های پوشیدنی کوچک را در اختیار تمام شهروندانش قرار دهد تا آنها را ردیابی کند. در همین راستا دولت این کشور اعلام کرده افرادی که از قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی تخطی کنند با مجازات سختی روبرو می شوند.  جریمه تخطی از قوانین 6 ماه زندان یا 7272 دالر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала