آمریکا روسیه را به "پاسخ‌گویی" تهدید کرد

© AP Photo / Aijaz Rahiآمریکا روسیه را تهدید کرد
آمریکا روسیه را تهدید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیاناتی هشدار داد که اگر گزارش "تبانی" روسیه با گروه طالبان تایید شود، ایالات متحده روسیه را به پاسخ‎‍‌گویی وادار خواهد ساخت.

 به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مقاله‌ای که نشریه واشنگتن پست منتشر شده است ابراز عقیده نموده که اگر ثابت شود روسیه به شبه نظامیان طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پول داده است، ایالات متحده قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ابراز داشت: «روسیه از تجربه های گذشته می‌داند که اگر گزارش های اخیر درباره اقدامات بدخواهانه روسیه در قبال آمریکایی ها در افغانستان ثابت شود، این‌کشور بهای آنرا خواهد پرداخت - حتی اگر این قیمت هرگز علنی نشود».

ترامپ: گزارش مربوط به تبانی روسیه با طالبان فریبی بیش نیست   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: گزارش مربوط به "تبانی" روسیه و طالبان فریبی بیش نیست

پیش از این ، نیویورک تایمز مقاله ای را منتشر کرده بود که در آن ، با استناد به مقامات آمریکایی ناشناس گفته شد که اطلاعات نظامی روسیه، طی سال گذشته به جنگجویان طالبان در بدل کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان "پاداش" ارائه داده است. به گفته این روزنامه، این اقدامات در بحبوحه مذاکرات برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه افغانستان صورت گرفته است.

این روزنامه مدعی شده است که نیروهای طالبان یا سایر گروه های شبه نظامی افغان که ارتباط نزدیکی با طالبان دارند، موفق به کسب پول و جوایز نقدی در این مدت شده است.

گفتنی است ادعای تبانی روسیه و طالبان زمانی که برای نخستین بار از سوی New York Times مطرح شد در آن ادعا شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان آن بوده است.

ترامپ  در نخستین واکنش خود در رابطه به این موضوع گفت که در جریان این گزارش نبوده است؛ چراکه منابع اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم وجود شواهد کافی ضرورتی به مطلع کردن او ندیده‌اند.

روسیه و طالبان هم در بیانیه‌های جداگانه این اتهام را رد کرده و آن را گامی در راستای مختل کردن روند صلح افغانستان تلقی کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала