ایران از بسته شدن مرز میلک روی موترهای باربری این کشور خبر داد

© Sputnik / Evgeny Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران از بسته شدن مرز میلک روی موترهای باربری این کشور خبر داد
ایران از بسته شدن مرز میلک روی موترهای باربری این کشور خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ایران از بسته شدن مرز میلک روی موترهای باربری این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سرپرست دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ی ایران از بروز اختلافات مرزی با افغانستان و بسته شدن مرز میلک به روی موترهای باربری ایرانی خبر داد.

مجوز پروازهای ایران و افغانستان به کشور ترکیه لغو شد - اسپوتنیک افغانستان
مجوز پروازهای ایران و افغانستان به کشور ترکیه لغو شد

او گفت: این اتفاق به دلیل توقیف شدن برخی موترهای باربری افغانستان به دلیل حمل و جابجایی کالای قاچاق بوده است که متولیان و دستگاه دیپلماسی در حال مذاکره برای حل این مشکل هستند.

او افزود: به دلیل اختلاف قیمت سوخت در ایران با افغانستان و کشورهای همسایه انگیزه قاچاق آن و دیگر کالاهایی که مشمول یارانه هستند برای عده ای بالا می رود و از آنجا که بیشترین تردد کشتی های افغانستان در مرز میلک است که به 85 درصد می رسد این مسئله یعنی جابجایی کالای قاچاق توسط موترهای باربری افغانستان در آنجا اتفاق افتاده بود.

همچنان او در ادامه گفت، نباید اجازه فرار سرمایه ایران به هیچ کس از طریق قاچاق داده شود و امیدواریم با هماهنگی های انجام شده با متولیان و مسئولان دو کشور این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود. البته دیگر مرزهای ایران و افغانستان از جمله مرز ماهی رود در خراسان جنوبی و مرز دوغارون در خراسان رضوی به عنوان دیگر مرزهای ایران و افغانستان باز بوده و هیچ مشکلی برای تردد در آنجا نداریم و با توجه به اینکه دوکشور مبادلات تجاری بسیاری با یکدیگر دارند امیدواریم با همکاری طرف افغانستانی نیز این مشکل به زودی برطرف شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала