ترامپ "تیک تاک" در امریکا را ممنوع می‌کند

© Sputnik / Vitaly Podvitskiترامپ "تیک تاک" در آمریکا را ممنوع می‌کند
ترامپ تیک تاک در آمریکا را ممنوع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد که فعالیت اپلیکیشن "تیک تاک" را در آمریکا ممنوع می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا روز جمعه اعلام کرد که تا امروز (شنبه) فرمان اجرایی ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن چینی تیک تاک در آمریکا را امضاء خواهد کرد تا بدین وسیله حداکثر فشار خود بر مالک این برنامه برای فروش آن را اعمال کند.

این اقدام ترامپ که به بهانه نگرانی های امنیتی از حفظ داده های شخصی کاربران این اپلیکیشن صورت گرفته فشار زیادی بر بایت دنس، شرکت چینی مالک این اپلیکیشن وارد خواهد کرد که به یکی از شرکتهای چینی موفق در زمینه اپلیکیشن های تجاری در دنیا تبدیل شده است.

اظهارات روز جمعه ترامپ پس از آن مطرح شد که مذاکرات میان کاخ سفید، بایت دنس و شرکت مایکروسافت، به عنوان خریدار احتمالی تیک تاک به بن بست رسید.

مقام‌های امنیتی آمریکا هم‌چنین پیشتر نسبت به امنیت اطلاعات کاربران در اپلیکیشن تیک تاک ابراز نگرانی کرده بودند. دولت ترامپ از مدت‌ها پیش به دنبال آن بوده تا این شرکت چینی را مجبور کند تا سهام خود را در تیک تاک آمریکا بفروشد.

США предпримут действия в отношении TikTok и WeChat в ближайшие недели - اسپوتنیک افغانستان
ممنوعیت "TikTok" و "WeChat" به‌زودی‌ در امریکا

با وجود اینکه این پلتفورم ویدئویی از سوی کاخ سفید "تهدید امنیت ملی" عنوان شده اما نیویورک تایمز گزارش کرده که تیک تاک هنوز در آمریکا یکی از بزرگترین بازارها را دارد.

تیک تاک یک شبکه اجتماعی اینترنتی متعلق به بایت‌دنس (ByteDance) است که یک شرکت فن‌آوری اینترنتی مستقر در پکن محسوب می‌شود و در سال 2012 از سوی "ژانگ ییمینگ" تاسیس شد. این شبکه در ابتدا برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه از رقص،‌ شوخی، و شیرین‌کاری و استعداد نمایی مورد استفاده بود.  

هفته گذشته کمیته سنای آمریکا در امور امنیت داخلی و دولتی طرحی را به تصویب رساندند که به موجب آن کارمندان فدرال از استفاده از برنامه تیک تاک در تجهیزات دولتی منع می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала