سازمان ملل: کووید 3 برابر بحران قبلی به صنعت توریسم جهان ضرر زد

© REUTERS / Amr Abdallah Dalshسازمان ملل: کووید 3 برابر بحران قبلی به صنعت توریسم جهان ضرر زد
سازمان ملل: کووید 3 برابر بحران قبلی به صنعت توریسم جهان ضرر زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق محاسبات سازمان ملل اروپا با سقوطی 58 درصدی، خاور میانه با سقوطی 51 درصد، امریکا و افریقا نیز با سقوطی 47 درصدی در صنعت توریسم خود روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق محاسبات و گزارشات سازمان ملل متحد، پیش از این که کشورها تصمیم بگیرند، مرزهای خود را برای مساففران بازگشایی کنند، صنعت توریسم یک سوم تریلیون دالر از دست داد، چرا که پاندمی کرونا مسافرت را تقریبا به طور کامل متوقف کرد.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در آفریقا از 943 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان ویروس کرونا در آفریقا از مرز 943 هزار نفر گذشت

در 5 ماه اول سال 202، تعداد سفرهای توریستی نسبت به سال گذشته 56 درصد سقوط کرد، چرا که اکثر کشورهای جهان مجبور بودند برای کنترل گسترش ویروس کرونا، محدودیت های سخت گیرانه‌ای را وضع کنند.

تنها در ما می سال روان، مسافرت بین المللی نسبت به سال قبل 98 درصد سقوط کرده است.

سازمان توریسم جهانی سازمان ملل متحد « یوان‌دابلیوتی‌او» در گزارش جدید خود اعلام کرد: ن به معنای از دست دادن 300 میلیون توریست و 320 میلیارد دلار ضرر برای کشورهای دریافت کننده توریست است. این ضرر بیش از 3 برابر ضرری است که بخش توریسم در بحران اقتصادی بزرگ سال 2009 متحمل شده بود.

مناطق آسیا اقیانوسیه که پیش از همه با شیوع ویروس کرونا مواجه شدند، بیشتر از همه آسیب دیدند و از ماه جنوبی تا ماه می، بیش از 60 درصد بازدید کنندگان خود را از دست دادند.

اروپا با سقوطی 58 درصدی، خاور میانه با سقوطی 51 درصد، امریکا و افریقا نیز با سقوطی 47 درصدی در صنعت توریسم خود روبرو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала