نقش انگلیس در کشتارهای شبانه در افغانستان بررسی می‌شود

© Flickr / Defence Imagesبررسی نقش انگلیس در کشتارهای شبانه در افغانستان
بررسی نقش انگلیس در کشتارهای شبانه در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاهی در انگلیس گزارشات در خصوص قتل بیش از 33 تن از شهروندان افغانستان در 11 حمله مختلف شبانه نیرو های این کشور را مورد بررسی قرار داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، اسنادی در دادگاهی منتشر شده اند که یک قطعه نیروی هوایی انگلیسی ماموریت های شبانه ای را انجام داده اند که در آن افراد غیرنظامی در روستاهای افغانستان کشته شده اند.

اسنادی که توسط تیم ساندی تایمز بررسی شده است یک واقعه مهم را نشان می‌دهد که گفته می‌شود قتل‌ها توسط نیرو‌های انگلیس است و اکنون این پرونده در حال بررسی است.

اسناد طبقه‌بندی شده ارتش بریتانیا سوال‌های تازه‌ای را در مورد احتمال تلاش نیرو‌های ویژه این کشور برای پنهان‌کاری درباره کشتن غیر نظامیان در افغانستان مطرح می‌کند.

افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افشای وحشتناک‌ترین جنایت سربازان استرالیا در افغانستان

بر پایه این گزارش، در تاریخ 16 فبروری سال 2011 چرخبالی از نیروی هوایی انگلیس در پی یافتن جوانی به نام صدام که مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی بود وارد روستای گوهرگین در ولایت هلمند شده بود .
آنها به خانه صدام حمله کردند و خانواده وی از جمله سیف الله برادر صدام را اسیر کردند و دست و پای زنان و کودکان را بستند. سپس صدای تیراندازی شنیده شد.

این مدارک که پیشتر محرمانه بود بخشی از پرونده‌ای است که سال گذشته در پی تحقیقات پلیس سلطنتی انگلیس مطرح شد.

پس از تحقیقات هفته نامه ساندی تایمز، این مطالب به عنوان بخشی از پرونده دادگاه اکنون منتشر شده است؛ پرونده‌ای که در آن ادعا شده بود نیرو‌های ارتش بریتانیا سیاست کشتن عمدی مردان جنگجوی سالخورده را دنبال می‌کردند حتی وقتی که آن‌ها مسلح نبودند و تهدیدی به حساب نمی‌آمدند.

وزارت دفاع بریتانیا وجود چنین سیاستی را رد کرده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала