انفجار نیرومند در پیرامون بندر بیروت/ شمار زخمی ها از ده ها به صدها نفر افزایش یافت + ویدیو

© Sputnik / Michael Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر انفجار نیرومند در پیرامون بندر بیروت/ شمار زخمی ها از ده ها به صدها نفر افزایش یافت + ویدیو
انفجار نیرومند در پیرامون بندر بیروت/ شمار زخمی ها از ده ها به صدها نفر افزایش یافت + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک انفجار نیرومند در پیرامون بندر بیروت در لبنان رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک انفجار نیرومند در پیرامون بندر بیروت در لبنان رخ داده است. 

در همین حال، برخی رسانه ها از صدای چند انفجار در پیرامون بندر بیروت پایتخت لبنان خبر داده است. و برخی رسانه ها گزارش داده اند، که این انفجار در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان روی داده است. 

با این حال شبکه الجزیره دقایقی بعد به نقل از منابع لبنانی گزارش داد، که اطلاعات اولیه نشان می دهد انفجار در یکی از انبارهای مواد منفجره (مانند طرقه) واقع در بندر بیروت رخ داده است.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از محل حادثه، حکایت از آن دارد که انفجار شدید بوده و ستونی از دود به ارتفاع زیاد در آسمان دیده می‌شود.

شبکه المیادین لبنان نیز با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد، که بر اثر انفجار «ده‌ها» نفر زخمی شده و برای درمان به درمانگاه ‌های بیروت منتقل شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار اعزامی خود گزارش داد که محل انفجار مخزن بنزین بوده و به دلایل نامعلومی منفجر شده است.

شبکه «ام‌تی‌وی» لبنان نیز از قول خبرنگار خود در اطراف بندر نوشت که شدت انفجار باعث شده بخشی از انبار و سیلوی گندم در بندر بیروت که به محل حادثه نزدیک بوده؛ فرو بریزد.

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان گفت، که دستور داده همه درمانگاه ‌های بیروت برای پذیرش زخمیان این انفجار خود را آماده کرده و اقدامات لازم را سریعاً اتتخاذ کنند.

بر اساس گزارش‌های خبری هر لحظه بر شمار زخمیان انفجار مهیب بیروت افزوده می‌شود. شبکه المیادین شمار این زخمیان را «صدها» نفر اعلام کرد.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت، که انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقدار زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، نخست انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.

رسانه‌های لبنان گزارش دادند، که شمار زیادی از نیروهای ارتش و امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند. صلیب سرخ لبنان نیز شمار زیادی خودروی آمبولانس به بندر بیروت گسیل داشته و گفته است زخمی‌ها صدها نفر هستند که برخی سرپایی مداوا شده و آن‌هایی که زخم عمیقی داشتند، به درمانگاه ها منتقل شده‌اند. همچنان در زیر برخی ساختمان های ویران شده ممکن ده ها نفر بند مانده باشند. 

خسارت‌های وارد شده به بندر بیروت گسترده گزارش می‌شود. شبکه المیادین گزارش داد که آتش همچنان در محل انفجار مشتعل است.

دنباله دارد ... 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала