بولتون: پیروزی مجدد ترامپ به خروج آمریکا از ناتو منجر خواهد شد

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون: پیروزی مجدد ترامپ به خروج آمریکا از ناتو منجر خواهد شد
بولتون: پیروزی مجدد ترامپ به خروج آمریکا از ناتو منجر خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین کاخ سفید در صحبت های اظهار داشت: اگر دونالد ترامپ برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، شاید آمریکا از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در گفت و گویی که با روزنامه آلمانی «Handelsblatt» داشت درباره احتمال گرفتن چنین تصمیمی از سوی ترامپ گفت: ترامپ درباره مسائل مربوط به ایران، کوریای شمالی، افغانستان و یا سوریه همواره تصمیم های گرفته است که هدف از آنها خودداری از انتقادهای جمهوری خواهان بوده است تا جایکه درستی و یا نادرستی این تصمیم ها مورد توجه نبوده است.

او ادامه داد: عده کمی از جمهوری خواهان دوست دارند که از ناتو کناره گیری کنند اما در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این موانع برداشته خواهد شد. کسی چه می داند که ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری خود چه کارهای را انجام خواهد داد؟

وی به اروپایی‌ها توصیه کرد که اگر ترامپ برای دومین بار انتخاب شد، دیپلماسی خود را با کنگره تشدید کنند.

ترامپ به سؤال درباره خروج آمریکا از ناتو پاسخ گفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به سؤال درباره خروج آمریکا از ناتو پاسخ گفت

بولتون افزود: ممکن است مجلس نمایندگان و مجلس سنا بتوانند در صورتی که ترامپ قصد خروج از ناتو یا خروج نظامیان آمریکایی از اروپا را داشته باشد، مانع رییس جمهوری شوند، اما مقاومت قوی از سوی دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اتفاق خواهد افتاد، به همین خاطر اروپایی‌ها بهتر است که با کنگره در ارتباط باشند.

ترامپ در نظرسنجی‌ها از رقیب خود، بایدن عقب افتاده است.

نظر سنجی ها در حال حاضر ترامپ را بسیار عقب تر از رقیب دموکرات خود "جو بایدن" نشان می دهند، اما این نظر سنجی ها حدود 100 روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بولتون مفهومی ندارد.

اظهارات مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید پس از آن مطرح می‌شود که  ترامپ پس از تکیه بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات 2016 یکی پس از دیگری توافقات، پیمان‌ها و سازمان‌های اثرگذار بین‌المللی را ترک کرد که «پیمان آسمان‌های باز» و «سازمان جهانی بهداشت» جدیدترین آنها است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала