سازمان جهانی بهداشت: ممکن هیچ چاره‌ای برای کرونا پیدا نشود

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان جهانی بهداشت: ممکن هیچ چاره‌ای برای کرونا پیدا نشود
سازمان جهانی بهداشت: ممکن هیچ چاره‌ای برای کرونا پیدا نشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید، هیچ دارویی وجود ندارد که به کمک آن بتوان ویروس کرونا را برای همیشه نابود کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Reuters تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید احتمال دارد هیچ دارویی وجود نداشته باشد که با کمک آن بتوان راه و چاره‌ای برای ازبین بردن کووید سنجید.

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر، هیچ" گلوله نقره ای" برای ازبین بردن این ویروس وجود ندارد و شاید، هرگز نتوانیم آنرا پیدا کنیم».

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی افزود:«تعدادی از واکسن‌های تجربی اکنون به مرحله آزمایش بالینی رسیده اند و ما امیدواریم چندین واکسن برای جلوگیری از ابتلا مردم به ویروس تولید شود. ولی در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و ممکن است هیچگاه چنین درمانی تولید نشود.»

هشدارسازمان بهداشت جهانی از تشدید کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان بهداشت جهانی از تشدید کرونا

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از حکومت‌ها و شهروندان تمامی کشورها خواست تا بر اقدامات ابتدایی مانند، آزمایشات تشخیص کرونا ویروس، تعقیب افراد مبتلا، رعایت فاصلهٔ فیزیکی و پوشیدن ماسک تمرکز کنند.

هفتهٔ گذشته دو واکسن برای  COVID-19 وارد مرحله نهایی آزمایش کلینیکی شد.

در حال حاضر، پنج واکسن در مراحل نهایی قرار دارد و دانشمندان انتظار دارند تا پایان سال بدانند که کدام یک از آن‌ها مصوون و موثر است.

شرکت‌های بیون‌تک آلمانی و فایزر آمریکایی که مشترکاً یک واکسن را انکشاف داده اند، و شرکت فوسم فارمای چین آزمایشات واکسن  COVID-19را در 120 محل در سراسر جهان آغاز کرده اند.

در همین حال شرکت مودرنا نیز در 89 محل در ایالات متحده آزمایشات نهایی را بالای واکسن تهیه شده توسط این شرکت شروع کرده است.

کروناویروس نخستین بار در ماه دسمبر 2019 میلادی از شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه گیر مرگبار تبدیل شد.

بربنیاد آمار دانشگاه  جانس هاپکینز ایالات متحده، کرونا تا کنون در سراسر جهان، جان نزدیک به 689 هزار نفر را گرفته و اضافه از 18 میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала