واکنش تند طالبان به اظهارات اندرابی در خصوص رهبر تازه این گروه

© AP Photo / Hussein Sayedواکنش تند طالبان به اظهارات مسعود اندرابی در خصوص رهبر تازه این گروه
واکنش تند طالبان به اظهارات مسعود  اندرابی در خصوص رهبر تازه این گروه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان با رد اظهارات وزارت داخله افغانستان مبنی بر اینکه سرکرده جدید داعش از اعضای این گروه است، گفت که منسوب کردن داعش به طالبان تبلیغات کابل است.

به گزارش اسپوتنیک،مسعود اندرابی» سرپرست وزارت داخله با انتشار پیامی در توئیتر گفت: «شهاب المهاجر» سرکرده تازه داعش (ولایت خوراسان) عضو شبکه حقانی است.

وی اظهارداشت: حقانی و طالبان همه‌روزه مشغول انجام فعالیت‌های تروریستی در افغانستان هستند و زمانی که فعالیت‌های تروریستی منفعت سیاسی آن‌ها را تامین نمی‌کند، این فعالیت‌ها را به داعش نسبت می‌دهند.

مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
اندرابی: طالبان اگر صلح کنند صلح می‌کنیم و اگر جنگ کنند می‌جنگیم

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: منسوب کردن سرکرده داعش با نام «شهاب المهاجر» به طالبان تبلیغات محض است.

وی افزود که دشمن می‌خواهد با مطرح کردن این اظهارات اذهان عمومی را مغشوش کند.

طالبان پیش از این نیز گفته بود که حملات داعش بطور مشترک با دولت افغانستان طراحی و اجرا می‌شود تا زمینه را برای عملی کردن سیاست‌های ناکام مساعد کرده و اقدامات ضد صلح انجام دهند.

طالبان همچنین دولت را به نجات تروریست‌های داعش متهم کرده و مدعی است که کابل می‌خواهد این تروریست‌ها را به عنوان تهدید حفظ کنند تا از موجودیت این پدیده استفاده ابزاری کنند.

چندی قبل، وبگاه آمریکایی «وار آن‌ راکس» در مطلبی نوشت که طالبان از اولویت‌های نظامی خود را مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار داده است.

این پایگاه اینترنتی به نقل از چند ناظر بین‌المللی بحران افغانستان نیز نوشت که در 2 ماه نخست سال 2019 میلادی تمرکز درگیری‌های طالبان بیش از نیروهای امنیتی افغان بر حمله بر مواضع داعش بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала